شهدای گمنام در عرش شناخته شده هستند
کد خبر: 4068540
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
قاضی زاده هاشمی:

شهدای گمنام در عرش شناخته شده هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان شبکه بانکی کشور گفت: ما به اشتباه می‌گوییم شهدای گمنام چرا که در عرش شناخته شده هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان شبکه بانکی کشور با شهیدان و تشییع و تدفین دو شهید گمنام گرانقدر دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطر ۳۰۰ سردار دلاور شهید بانک‌های کشور و شهیدان عزیز ایران اسلامی امروز دوشنبه ۱۳ تیر با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادارات مرکزی بانک ملی برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم گفت: شهید زنده و جاودانه است و نمونه آن حضور دو فرزند شهید برومند این آب و خاک در این مکان مهم و مقدس است. شهیدان آنقدر عظمت پیدا می‌کنند که حتی اگر ناشناخته هم باشند مردم به آنها تمسک می‌جویند و برای درد و دل و حل مشکلاتشان به سراغ آ‌نها می‌روند و خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌شان را به آنها می‌گویند و انتظار کمک از شهدا دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مقام فوق‌العاده و احساس معنوی که شهدا به ملت ایران دادند، گفت: شهدا و ایثارگران پس از قرن‌ها در جنگ تحمیلی به دشمن مسلح اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور را تصرف کند. این که دستگاه‌ها علاقه‌مند هستند که شهدای گمنام در محوطه محل کار آنها باشند برای این است که وقتی از کنار مزار شهدا عبور می‌کنند و چشم آنها به مزار مطهر شهدا می‌افتد احساس تقرب به خدا می‌کنند. شهدا مقام معنوی و الهی برای مؤمنان دارند که مادیات را کنار گذاشته و به نقطه وصل رسیدند. نامشان مهم نیست و ما به اشتباه می‌گوییم که گمنام هستند، شهدای گمنام در عرش شناخته شده هستند.

وی ادامه داد: این دو عزیز با این مأموریت به بانک ملی آمدند و خودشان انتخاب کردند که دوستان نظام بانکی کشور به ویژه بانک ملی را متوجه این موضوع کنند که شهدا گرانقدر بودند و با نثار جان خود عظمت، عزت، فهم و بصیرت به ما هدیه دادند و ما باید مسیر آنها را ادامه دهیم.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: اگر مدیران و کارمندان هر روز را با یاد و نام شهدا آغاز کنند و به این توجه کنند که شهدا به دلیل خدمات آنها در راه انقلاب می‌توانند شفیع آنها باشند، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود. امیدوارم حضور شهدا شمع فروزانی در بانک ملی ایران باشد و این بانک موفق‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه دهد.

با یاد و نام شهدا مشکلات کشور حل می‌شود

این دو شهید گمنام ۱۷ ساله و ۲۳ ساله بودند که به ترتیب در شرق بصره در عملیات رمضان و منطقه‌ ام‌الرصاص عملیات کربلای 4 به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha