شکل جدیدی از فعالیت‌های قرآنی تعریف کنیم
کد خبر: 4068654
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
غلامرضا شاه‌میوه:

شکل جدیدی از فعالیت‌های قرآنی تعریف کنیم

داور مسابقات بین‌المللی قرآن با تأکید بر اینکه باید شکل جدیدی از فعالیت‌های قرآنی را تعریف کنیم، گفت: با توجه به امکانات و ابزارهایی که امروزه در اختیار داریم از جمله فضای مجازی می‌توان در عرصه قرآنی حضور مؤثرتر داشته باشیم.

غلامرضا شاه‌ میوهغلامرضا شاه‌میوه، داور مسابقات بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها در پاسخ به اینکه آیا صرفاً برگزاری مسابقات قران دانشجویی می‌تواند عاملی برای جذب جوانان به این عرصه باشد، گفت: در دانشگاه‌ها با توجه به اینکه مخاطب ما دانشجویان و در حقیقت قشر تحصیل‌کرده اجتماع هستند نوع فعالیت‌های قرآنی باید کمی متفاوت‌تر از فعالیت‌هایی که در سطح جامعه به شکل روتین و جاری انجام می‌شود باشد.

وی تصریح کرد: درست است که مسابقات قرآن نیز در جذب دانشجویان بی‌تأثیر نیست اما این کافی نیست و باید با تدابیر جدیدی مانند برگزاری جشنواره‌هایی که به نوعی با قرآن در ارتباط است، بتوانیم این خلأ را جبران کنیم.

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن ادامه داد: مسابقات قرآن بیشتر قشر خاصی را هدف قرار می‌دهد که همان حافظان، قاریان و مرتلان هستند لذا می‌توانیم برنامه‌های جدیدی را در حوزه قرآن طراحی کنیم برای اینکه بتوانیم دانشجویان بیشتری را جذب فعالیت‌های قرآنی کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها یکی از فعالیت‌هایی است که برای جذب دانشجویان به فعالیت‌های قرآنی می‌تواند انجام گیرد، یادآور شد: جشنواره‌ها غیر از مسابقات هستند که با رشته‌های متنوع‌تر برگزار می‌شود، رشته‌هایی که بتواند هر فردی را با هر انگیزه‌ای وارد حوزه قرآن کند به‌طور مثال اگر فردی صدای خوبی دارد اما از تجوید، صوت و لحن قرآنی برخوردار نیست این فرد هم بتواند به نوعی شرکت کند و خود را نشان دهد یا فردی که هوش بالایی دارد در مفاهیم قرآنی می‌تواند فعالیت کند، بنابراین باید جشنواره‌هایی را در این حوزه طراحی کنیم.

شاه‌میوه در پایان با تأکید بر اینکه باید شکل جدیدی از فعالیت‌های قرآنی را تعریف کنیم، اظهار کرد: با توجه به امکانات و ابزارهایی که امروزه در اختیار داریم ازجمله فضای مجازی و امکانات به‌روز می‌توان از آن در این عرصه استفاده کرد.

 

انتهای پیام
captcha