مروری بر برنامه‌های قرآنی مؤسسه اظهرالجمیل طی خرداد و تیر ۱۴۰۱
کد خبر: 4068655
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

مروری بر برنامه‌های قرآنی مؤسسه اظهرالجمیل طی خرداد و تیر ۱۴۰۱

مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی مشهد در دو ماه گذشته، فعالیت‌های قرآنی نظیر آموزش حفظ تخصصی قرآن، آموزش تجوید عملی، طب اسلامی، حجاب اسلامی و ... را به اجرا درآورده است.

مؤسسه اظهرالجمیلبه گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی مشهد، در دو ماه خرداد و تیر، فعالیت‌های قرآنی ـ فرهنگی متنوعی را در حوزه‌های مختلف اجرا کرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

فعالیت‌های آموزشی این مرکز شامل آموزش حفظ تخصصی قرآن به صورت یک‌ساله، دوساله، چهارساله برای نوجوانان حضوری نیمه‌حضوری و غیر‌حضوری، آموزش روخوانی، فصیح‌خوانی، ترتیل، قرائت، تثبیت حفظ، آشنایی خردسالان با قرآن و تجوید و حفظ موضوعی، ترجمه و مفاهیم، احکام اسلامی و برگزاری کارگاه‌های تجوید عملی است.

همچنین تفسیر ترتیبی و موضوعی، تدبر، دوره‌های ویژه خردسالان و خلاقیت، دوره‌های طب اسلامی و سنتی در سه مرحله مقدماتی متوسطه و پیشرفته، آیین همسرداری، تربیت فرزند، کارگاه آموزشی حجاب اسلامی، کمک‌های اولیه و دوره برگزاری تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی داخل مؤسسه با همکاری مراکز فرهنگی از دیگر موارد آموزشی این مرکز است.

این مؤسسه در بخش تبلیغاتی نیز فعالیت‌هایی در فضای مجازی انجام داد که می‌توان به تبلیغ و ترویج تلاوت‌های قاریان نوجوان و رونمایی از تولیدات آوایی در مدح اهل البیت(ع) اشاره کرد.

در زمینه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی به برخی از موارد مانند همکاری تبلیغی و ترویجی با صدا و سیمای استان خراسان و همکاری و تعامل با مؤسسات قرآنی دیگر اشاره می‌شود.

مؤسسه موفق شده است که افتخارات قرآنی را در سال ۱۴۰۱ کسب کند که کسب چندین مقام اولی  قرآن‌ در رشته قرائت و تواشیح در سطح کشور و استان از این جمله است.

مؤسسه اظهرالجمیل در زمینه‌های فرهنگی و تفریحی نیز برنامه‌هایی مانند شركت منسجم و یکپارچه در راهپیمایی‌ها، برگزاری جشن در مناسبت‌های مختلف، برگزاری جشن به مناسبت پایان دوره‌های خردسالان و شکوفه‌ها و ... داشته است.

برنامه‌های تبلیغی و ترویجی از حرم مطهر رضوی تا حاشیه شهر مشهد از فعالیت‌های این مؤسسه است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha