تحریم‌های آمریکا ضد ایران به ضرر اقتصاد جهانی است
کد خبر: 4072830
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
رئیس جمهور:

تحریم‌های آمریکا ضد ایران به ضرر اقتصاد جهانی است

رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا ضد ایران به ضرر اقتصاد جهانی است، گفت: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی اقدامی بحران‌ساز و با هدف ایجاد فشار علیه ملت ایران بود که موجب ضربه زدن به اعتماد سیاسی شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اول مردادماه در گفت‌وگوی تلفنی ۱۲۰ دقیقه‌ای، درباره راهکارهای تقویت همکاری‌های دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و چالش‌های عمده جهانی از جمله امنیت غذایی و امنیت انرژی مذاکره کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی در این گفت‌وگو به رشد چشمگیر همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و گفت: تحریم‌های آمریکا ضد ایران، به ضرر اقتصاد جهانی به خصوص اروپا است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر نقش امنیت‌ساز جمهوری اسلامی در منطقه به خصوص مبارزه با تروریسم و حمایت تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها نبود، امروز داعش در اروپا اعلام خلافت کرده بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه راه حل مسائل منطقه در دست ملت‌ها و دولت‌های منطقه است، اظهار کرد: مداخله خارجی ضد امنیت و ثبات است.

وی با نفی اصالت جنگ در حل اختلافات بین کشورها و لزوم اعتمادسازی امنیتی، تأکید کرد: ایران آماده نقش‌آفرینی در پایان بخشیدن به درگیری‌ها در اوکراین و حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگوهای سیاسی است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تقبیح اقدامات و مواضع غیرسازنده آمریکا و کشورهای اروپایی، گفت: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی، اقدامی بحران‌ساز و با هدف ایجاد فشار علیه ملت ایران بود که موجب ضربه زدن به اعتماد سیاسی است.

وی با بیان اینکه ایران، حصول توافق را در گرو حل و فصل کامل مسائل پادمانی و ارائه تضمین‌های لازم می‌داند، این تضمین‌ها را در قبال استمرار پایبندی معتبر طرف‌ها به توافق و تأمین منافع اقتصادی ملت ایران عنوان کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در به ثمر رسیدن روندهای سیاسی در منطقه، از حمایت فرانسه از موضع ایران مبنی بر مخالفت با عملیات نظامی برخی کشورهای منطقه ضد سوریه گفت.

وی در ادامه، بر تداوم نقش‌آفرینی کشورش در مسیر به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha