شمار شهدای غزه به 41 تن رسید / توافق برای آتش‌بس از ساعت 23:30 به وقت محلی
کد خبر: 4076656
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
با تحولات جدید فلسطین؛

شمار شهدای غزه به 41 تن رسید / توافق برای آتش‌بس از ساعت 23:30 به وقت محلی

در حالی که شمار شهدای غزه نیز به 41 تن افزایش یافته است، برخی رسانه‌ها اعلام کردند توافق آتش‌بس از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امشب(شامگاه یکشنبه) به وقت محلی رسماً اعلام خواهد شد.

شهرهای صهیونیست‌نشین زیر باران راکتی مقاومت

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، مقامات امور بهداشت و درمان غزه اعلام کردند تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۴۱ نفر رسیده است که ۱۵ نفر از این شهدا کودکان هستند. همچنین آخرین آمار تعداد مجروحان این حملات ددمنشانه به ۳۱۱ نفر رسیده است.
شبکه الجزیره نیز در صفحه توئیتر اخبار فوری خود نوشت به متن توافق آتش‌بس که امشب(شامگاه یکشنبه ۱۶ مرداد) ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی اعلام خواهد شد، دسترسی یافته است.
الجزیره اعلام کرد جزئیات توافق آتش‌بس از طریق یک بیانیه از جانب مصر عنوان طرف ثالث و میانجی قبل از نیمه شب امشب به وقت محلی اعلام خواهد شد.
محمد الهندی، رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که توافقی در خصوص طرح مصر برای برقراری آتش‌بس حاصل شده که شامل پایبندی قاهره به تلاش برای آزادی السعدی و عواوده از اسرای جهاد اسلامی است.

مقاومت، سرزمین‌های اشغالی را در هم کوبید

سرایا القدس امروز اعلام کرده بود که در یک عملیات مشترک با الویه ناصر صلاح الدین، شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین، شهرهای عسقلان، سدیروت، مجمع اشکول را با ده‌ها راکت هدف گرفته است.

شهرهای صهیونیستی زیر باران راکتی مقاومت/آماده

هواپیماهای رژیم صهیونیستی نیز زمین‌های کشاورزی در شهرهای غزه و بیت حانون را هدف گرفته است.

مقاومت هم اعلام کرد که با شلیک پدافند هوایی یک پهپاد را از فراز شهر خان یونس در جنوب نواز غزه مجبور به فرار کرده است.

منابع رسانه‌ای می‌گویند یک بیمارستان صهیونیستی اعلام کرده است که از زمان آغاز جنگ، 46 شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شده به این بیمارستان منتقل شده است.

تصاویر منتشر شده از شهادت جوان 19 ساله فلسطینی اهل اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که خداوند او را پس از 13 سال به پدر و مادرش هدیه کرده بود دل هر بیننده ای را به درد آورد.

شهرهای صهیونیستی زیر باران راکتی مقاومت/آماده

 

ویدئوهایی هم از فریادهای دردناک کودکان فلسطینی که طی حمله اخیر رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

در یک ویدئو، دختربچه فلسطینی که آثار حمله صهیونیست‌ها بر سر و صورت او پیداست، فریاد می‌زند که رژیم اسرائیل دولت نیست، قاتل کودکان است.

در ویدئوی دیگری فریادهای کودکان غرق در خون در پی حمله دیشب رژیم صهیونیستی به منطقه رفح و تلاش یک نفر برای آرام کردن آنها دیده می‌شود.

حملات راکتی مقاومت به شهرک صهیونیست‌نشین عسقلان دستکم چهار زخمی برجای گذاشته است.

در ادامه ویدئویی از حملات راکتی گردان‌های القدس به شهرک‌ها و شهرهای صهیونیستی را مشاهده می‌کنید.

ابوعطایا، سخنگوی نظامی الویه ناصر صلاح الدین عصر امروز اعلام کرد: دشمن بهای جنایات خود در حق فرماندهان سرایا القدس را خواهد داد.

تصاویر خرابی‌های حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهر رفح هم در ادامه می‌بینید:

شهرهای صهیونیستی زیر باران راکتی مقاومت/آماده

شهرهای صهیونیستی زیر باران راکتی مقاومت/آماده

آتش‌بس مشروط به پذیرش شروط مقاومت است

احسان عطایا، نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان هم گفت: دشمن در وضعیت سراسیمه و آشفته‌ای به سر می‌برد و دیگر نمی‌تواند حملات راکتی ما را تحمل کند.

او افزود: وساطت‌هایی که در حال انجام است، برای نجات رژیم صهیونیستی است در حالی که ما هیچ وساطتی را که بر حق ما در دفاع از ملت فلسطین تاکید نمی‌کند، نپذیرفته‌ایم.

عطایا گفت: اگر رژیم اشغالگر به شروط مقاومت و جنبش جهاد اسلامی پایبند نباشد هیچ آتش‌بسی در کار نیست.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین عصر امروز یکشنبه در نخستین پاسخ به جنایت ترور خالد منصور یک فرمانده ارشد این جنبش اعلام کرد که مساحت گسترده ای از شهرهای تل آویو، شهرهای مرکز سرزمین های اشغالی و شهرک های صهیونیست نشین در مرز با نوار غزه را هدف حملات راکتی قرار داده است.

شهرک‌های مجاورت غزه را غیرقابل سکونت می‌کنیم

ابوحمزه، سخنگوی نظامی سرایا القدس گفت: آنچه از توان موشکی خود نشان داده‌ایم بخش اندکی از آن چیزی است که مهیا کرده‌ایم و هنوز خیلی چیزها در چنته داریم که دشمن را به درد آورده و فرزندان ملت و مقاومت را مسرور می کند.

او تأکید کرد: ما با خون شهیدان تیسیر الجعبری و خالد منصور و برادران مجاهد آن‌ها محکم‌تر در نبرد اتحاد میدان‌ها ایستاده‌ایم. این شهیدا ثابت کردند که فرماندهان ما در صف مقدم رویارویی هستند و ما عهد می‌بندیم که شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرز با نوار غزه را جای غیرقابل سکونت برای اشغالگران قرار خواهیم داد.

ابوحمزه ضمن دعوت از فرزندان ملت فلسطین در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی 48 برای پیوستن به حماسه اتحاد میدان‌ها گفت: انتفاضه فراگیر نابودی دشمن و برچیدن آن از کل فلسطین را بنیان می‌نهد.

انجمن‌های سیاسی بحرین: منامه رابطه با اسرائیل را قطع کند

جمعی از نهادها و انجمن‌های سیاسی بحرین تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی گناه را محکوم کردند.

در بیانیه آنها آمده است: ما حمایت دائمی خود را از مبارزه و مقاومت ملت فلسطین برای نابودی رژیم اشغالگر و تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی قدس اعلام می داریم.

این انجمن‌ها از دولت منامه خواست با قاطعیت در برابر این تجاوز ایستاده و روابط دیپملاتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده و نمایندگان دیپلماتیک آن را از بحرین اخراج کند و به ملت فلسطین در مقابله با همه تجاوزات رژیم اشغالگر کمک کنند.

عربستان یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی در اقدامی کم سابقه یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجدالأقصی را محکوم کرد و آن را نقض قانون بین‌الملل و وضعیت تاریخی و قانونی موجود در قدس و اماکن مقدس برشمرد.

در این بیانیه آمده است: تجاوزات مستمر علیه اماکن مقدس، تنش‌ها را بیشتر می‌کند و اوضاع را به سمت خشونت بیشتر سوق می‌دهد.

وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود برای پایان دادن به تشدید حملات رژیم اشغالگر، حمایت از غیرنظامیان و تلاش برای پایان دادن به مناقشه دراز مدت فلسطین و اسرائیل، عمل کند.

ده‌ها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست از صبح امروز (یکشنبه، ۷ آگوست) با پشتیبانی نظامیان رژیم صهیونیستی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند تا به مناسبت به اصطلاح «احیای سالروز تخریب معبد»، به مسجد الاقصی تعرض کرده و آداب تلمودی خود را در این مسجد انجام دهند.

19 یورش به مسجد الاقصی و 56 مورد ممانعت از پخش اذان در مسجد ابراهیمی

شیخ حاتم البکری وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین امروز یکشنبه اعلام کرد که طی ماه ژوئیه گذشته 19 مرتبه شهرک‌نشینان صهیونیست در دسته‌های متعدد به طور غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شده و در آنجا مشغول انجام آداب تلمودی شدند.

او افزود: طی هفت ماهی که از ابتدای سال جاری میلادی هم می‌گذرد، شهرک‌نشینان صهیونیست در 147 نوبت به مسجد الاقصی یورش بردند.

بکری گفت: رژیم صهیونیستی هم طی یک ماه گذشته 56 مرتبه مانع پخش اذان از مسجد ابراهیمی شده و طی هفت ماه اخیر هم 388 مرتبه مانع شده است.

او ضمن هشدار درباره تداوم نقشه‌های رژیم اشغالگر برای یهودی‌سازی قدس گفت: حفاری‌های اشغالگران در زیرمنطقه همجوار دیوار جنوبی مسجد الاقصی و همچنین تونلی که از عین سلوان تا وادی حلوه در قدس کشیده شده بنای اماکن قدس و مسجد الاقصی را تهدید می‌کند.

شلیک صدها راکت به سمت اسرائیل در سایه محاصره شگفت انگیز است

غازی العریضی، وزیر سابق لبنانی در گفت‌وگو با المیادین گفت: ما به دستانی که برای دفاع از حق ملت فلسطین از نوار غزه به سمت اسرائیل موشک می‌زند تبریک می‌گوییم. امروز ملت فلسطین با وجود همه اشکال محاصره قوی‌تر شده است، زیرا چگونه است که مقاومت با وجود محاصره شدید رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه صدها موشک به سمت اسرائیل شلیک می‌کند.

او افزود: رژیم‌هایی عربی بر اساس محاسبات سیاسی مشخصی با آمریکایی‌ها به سمت سازش با رژیم اسرائیل رفتند و دشمن جدیدی خلق کرده‌اند. باید گفت این سازشگران چه چیزی از سازش عایدشان شد در حالی که رژیم اشغالگر هر بلایی بر سر ملت فلسطین می‌آورد. آنها باید موضعی سیاسی در دفاع از آرمان فلسطین اتخاذ کنند.

انتهای پیام
captcha