ضرورت حفظ بصیرت در مقابل هجمه‌های دشمنان
کد خبر: 4077601
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
امام جمعه موقت تبریز بیان کرد:

ضرورت حفظ بصیرت در مقابل هجمه‌های دشمنان

امام جمعه موقت تبریز، بر حفظ بصیرت در مقابل هجمه‌های دشمنان اسلام تأکید کرد و گفت: دشمن با فضاسازی منفی و تبلیغات غلط و تهدید و تزویر به میدان آمده است و مردم باید با بصیرت و هوشیاری در مقابل این توطئه‌های دشمنان اسلام با قدرت ایستادگی کنند.

حجت ابلاسلام عالی، امام جمعه موقت تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز، امروز، ۲۱ مردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز بصیرت را تشخیص حق از باطل دانست و گفت: دشمن با فضاسازی منفی و تبلیغات غلط و تهدید و تزویر به میدان آمده است و مردم باید با بصیرت و هوشیاری در مقابل این توطئه‌های دشمنان اسلام با قدرت ایستادگی کنند.

وی با قدردانی از عزاداران حسینی که از آغاز ماه محرم در تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) تلاش کرده‌اند تا پرچم عاشورایی برافراشته بماند، افزود: حسینیان باید در کنار شور حسینی، باشعور حسینی در صحنه حاضر شوند چرا که شهدا و مدافعان حرم تربیت یافته نهضت عاشورایی امام حسین (ع) هستند

عالی با بیان اینکه حادثه کربلا باید از منظر عبرت و درس زندگی اجتماعی و سیاسی نگریسته شود، یادآور شد: سکوت خواص، بی‌ بصیرتی، کم‌بینشی، ترس از جان، عافیت طلبی و اسیر مال دنیا شدن باعث شد تا حادثه عاشورا اتفاق افتد و این جزو عبرت‌های مهم تاریخی نهضت عاشورای حسین است.

امام جمعه موقت تبریز، ادامه داد: شبهه‌افکنی ها و انواع فشارها و تحریم های دشمنان نباید منجر شود تا انسان بصیر در مسیر زندگی درست خود بلغزد، و اگر لغزشی صورت بگیرد جریان توابین ایجاد می‌شود که پس از عاشورا نمی تواند چندان تاثیری داشته باشد.

وی به فضای اختناق دوران پس از عاشورا و امامت سجاد(ع) اشاره و اضافه کرد: در دوران امام سجاد (ع) شیعه بودن یک گناه بزرگ در جهان اسلام بود و حتی نام بردن از حضرت علی در مساجد و منابر جرم نابخشودنی به شمار می رفت.

عالی خطبه های امام سجاد (ع) در مجلس یزید را یکی از خطبه‌های بسیار پرصلابت تشیع نام برد و اظهار داشت: نقش مهم و محوری امام سجاد(ع) بود که اسلام را دوباره در جهان زنده کرد.

وی به سالروز آزادگان به میهن اسلامیمان اشاره کرد و گفت: ۲۶ مرداد یادآور ورود اولین گروه از آزادگان در بند رژیم بعثی عراق بود که پس از تحمل سال‌ها شکنجه و مرارت به کشورمان بازگشتند.

خطیب جمعه تبریز افزود: آزادگان نمونه بارز مقاومت، ایستادگی، پایداری هستند که برای دفاع از ایران اسلامی تا پای جان ایستادند و در راه دفاع از خاک کشورمان حتی اسارت را قبول کردن و باتحمل شدیدترین شکنجه‌های دشمنان اسلام در مقابل آنان کوتاه نیامدند.

انتهای پیام
captcha