پیام‌های تسلیت نهادها و فعالان قرآنی در پی درگذشت حجت‌الاسلام شهیدی‌پور
کد خبر: 4078076
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

پیام‌های تسلیت نهادها و فعالان قرآنی در پی درگذشت حجت‌الاسلام شهیدی‌پور

مسئولان نهادهای قرآنی و فعالان این عرصه در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پیشکسوت، پژوهشگر و حافظ کل قرآن کریم، پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای صادر کردند.

محمدرضا شهیدی‌پوربه گزارش ایکنا، در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، مؤلف، پژوهشگر و حافظ کل قرآن کریم به تاریخ 23 مردادماه، مسئولان نهادهای امور قرآنی و فعالان این عرصه پیام‌های تسلیتی صادر کردند که در ادامه متن این پیام‌ها از نظر می‌گذرد؛

ابلاغ پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به خانواده مرحوم شهیدی‌پور

در پی درگذشت استاد فقید قرآن کریم، جناب حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، آقای سیدعلی مقدم، رئیس شورای عالی قرآن، در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره آن مرحوم برگزار شد حضور یافت.

وی ضمن دلجویی از همسر و فرزندان و بزرگداشت خدمات ارزنده مرحوم شهیدی‌پور، تسلیت رهبر انقلاب و مراتب تأثر و دعای معظمٌ‌له برای علو درجات آن مرحوم را به خانواده ایشان ابلاغ کرد. خانواده استاد فقید نیز ضمن تقدیر و تشکر، طول عمر و دعای خیر مقام معظم رهبری را خواستار شدند.

همچنین معاون ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری، فقدان این استاد مخلص را به برادران آن مرحوم به ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین آقای شیخ محمدتقی شهیدی‌پور تسلیت و با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب به بنده مأموریت دادند که مراتب همدردی و تسلیت ایشان را به شما ابلاغ نمایم گفت: معظمٌ‌له برای آن مرحوم علو درجات و برای اخوان گرامی ایشان آرزوی توفیق نمودند. متقابلاً برادران استاد مرحوم نیز مراتب تشکر و تقدیر خود از پیام تسلی‌بخشی رهبر معظم انقلاب را اعلام و خواستار دعای خیر معظمٌ‌له شدند.

این پیام همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت استاد شهیدی‌پور که به همت جامعه قرآنی کشور و به میزبانی شورای عالی قرآن در روز چهارشنبه ۲۶ مردادماه برگزار شد صادر و ابلاغ شد.

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

جناب مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدتقی شهیدی دامت برکاته

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارتحال اخوی مکرم جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدرضا شهیدی را به جنابعالی و دیگر بستگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌‌نمایم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجه و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌دارم.

ولاحول و لا قوة بالله العلی العظیم
۱۵ محرم ۱۴۴۴
علی حسینی سیستانی»

پیام تسلیت شورای عالی قرآن

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر، ضایعه ارتحال استاد پیشکسوت و متخلق قرآن، قرآن‌پژوه شهیر، حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدرضا شهیدی‌پور را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده محترم ایشان و عموم قرآنیان کشور تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.

مرحوم شهیدی‌پور از چهره های کم نظیر قرآنی کشور، از اساتید پرفروغ در بخش‌های علمی پژوهشی شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن کریم، حافظ کل قرآن، داور بین‌المللی و صاحب تألیفات در زمینه علوم قرآن بودند که در طول حیات پربرکت خود خدمات ارزنده و ماندگاری را به ساحت مقدس قرآن ارائه کردند.

شورای عالی قرآن برای این شخصیت برجسته و استاد نمونه قرآنی، علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر را از درگاه الهی مسألت می نماید.

غفرالله لنا و له».

پیام تسلیت عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی

«بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: «یا علی! تعلّم القرآن و علّمه الّناس، فلک بکلّ حرف عشر حسنات ، فان متّ ، متّ شهیدا !»

مشیّت حضرت دادار بر این قرار گرفت تا روح پاک عالم وارسته، عبد صالح، انسان وارسته و پیرغلام آستان مقدس قرآن و عترت علیهم السلام، استاد پیشکسوت، خادم القرآن، زنده‌یاد حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب مستطاب آقای شیخ محمدرضا شهیدی‌پور رضوان الله تعالی علیه که سرتاسر عمر پربرکت خویش را بموازات حضور در حوزه مقدسه علمیه و دفاع و پاسداری از مکتب حضرت امام صادق علیه السلام، به مجاهدت در مسیر دفاع از حریم قرآن، آموزش و تدریس آن در سطوح مختلف، داوری مسابقات در سطح بین‌المللی، تحقیق و پژوهش و تألیف، نشر و ترویج معارف این کتاب آسمانی و یاری تمامی مراکز قرآنی کشور اختصاص داده بود، در ایام عزای سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به ملکوت اعلی پرواز کند.

سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیّاً! 

یاد و خاطره آن رادمرد وارسته که تندیس اخلاق و تواضع نمونه‌ای بارز و‌ ممتاز از پای‌بندی به موازین شرع انور و سبک زندگی اسلامی و عشق به ساحت مقدس حضرت قرآن بود همواره در ذهن جامعه قرآنی و دوستداران حضرتش ماندگار خواهد بود که فرمود: 

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما

این کمترین، فقدان آن مجاهد راه قرآن را به جامعه سرافراز قرآنی، خانواده نمونه و فداکار معظم له و دوستان و شاگردان آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و بموازات آرزوی علوّ مرتبت و رفعت درجات آن راحل زاهد، بقای عمر و دوام سلامتی و عزت خاندان محترم شهیدی‌پور را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌دارم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

خادم القرآن
عباس سلیمی
‏۲۵ مرداد 1401»

پیام تسلیت محسن بادپا، پیشکسوت قرآنی

«در حقیقت همه ما، از آن خداییم و به سوی او بازمی‌گردیم. (ان‌شاءالله)

درگذشت استاد بزرگ کلام پروردگار، حضرت حجت‌الاسلام والاقرا حاج آقا شهیدی‌پور، فقدان و نقص بزرگی در بنیه علمی جامعه تلاوت قرآن ایران، پدید آورد و حقیقتاً ثلمه‌ای واقع شد.

قرآن مجید، شافع و شفیعش باشد به حق حرمتش و حرمت محمد و آل محمد، و این رحلت، آغاز راحتی روح و سعادت بی‌پایانش باد.

از حق سبحان مسئلت داریم ما را آبرومند و با دست پر به بزرگان قرآنی، مولایی، مروت، علّامی، شهیدی‌پور، ملحق فرماید.»

پیام محمدحسین محمدزاده، فعال قرآنی

«انا لله و انا الیه راجعون
و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی‌صدای ثانیه‌های دنیای فانی، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می‌دهد که در سکونی، آغازی بی‌پایان را می‌سراید.

درگذشت برادر، دوست و استاد گرانقدرمان جناب حجت‌الاسلام شهیدی‌پور چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، اما در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

ما با شما همسفر شده بودیم تا مرزهای دانش و معرفت‌های قرآنی را با هم بپیماییم، اما تنها ماندیم در فراقی که پایانی برای آن نیست...

تعالیم درخشانت به خیل فراوانی از تشنگان علوم قرآنی و در ماه‌های اخیر، درس‌گفتارهایت در گروه اساتید قرائت ای دوست و استاد عزیزمان ماندگار و همیشگی هستند و در یادها حک خواهند ماند. تو آن چنان یادگاری‌های نیکو در قلب و جان همگان نهادی که تا زنده‌ایم آن را فراموش نخواهیم کرد. تو به همه ما درس زندگی و مهرورزی آموختی. روحت شاد و یادت تا ابد جاودانه باد.»

پیام تسلیت شبکه رادیویی قرآن

«انا لله و انا الیه راجعون
ضایعه درگذشت استاد، حافظ و خادم نمونه قرآن کریم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی‌پور موجب تاثر و تالم خاطر جامعه قرآنی شد.
شبکه رادیویی قرآن ضمن تکریم و تعظیم خدمات ارزشمند و موثر این استاد فرهیخته و حافظ کل قرآن کریم، مصیبت وارده را به جامعه قرآنی، دوستان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علو درجات و حشر با قرآن و ائمة معصومین علیهم صلوات الله و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماید.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد»

پیام منصور قصری‌زاده مدیر شبکه رادیویی قرآن 

«بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

در ایام آکنده به سوگ و ماتم سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام دریافت خبر ناگوار رحلت عالم وارسته و استاد برجسته قرآنی، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محمدرضا شهیدی‌پور طاب ثراه موجب تألم و تاثر شد.

استاد حاج محمدرضا شهیدی‌پور، حافظ کل قرآن کریم و مسلط بر فنون قرائت قرآن کریم با خدمات ارزشمند علمی، تحقیقی و تعلیمی، آثار ماندگار و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

اخلاص و تواضع مثال‌‌زدنی این روحانی بزرگوار و مهربان به همراه فعالیت‌های ارزشمند قرآنی به ویژه در زمینه حفظ، قرائت قرآن کریم، الگویی درس‌آموز برای عموم شاگردان او بود و یاد او را در دل‌های دوستان و علاقه‌مندان، ماندگار ساخت.

این استاد مبرز قرائت و تجوید از سال‌های پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی با تهیه تجهیزات ضبط تلاوت، خصوصاً از رادیو مصر اقدام به جمع‌آوری تلاوت‌های ستارگان جهان اسلام کرد و در این راستا تعداد قابل توجهی تلاوت ناب و ابتهالات دینی از قاریان مصری و دیگر کشورها را جمعآوری و ایثارگرانه به شبکه رادیویی قرآن اهداء کرد که طنین آنها همچنان بر دل و گوش جان عاشقان کلام وحی طنین‌انداز است.

اینجانب به نمایندگی از مدیران، همکاران و خادمان به ساحت مقدس قرآن کریم درشبکه رادیوئی قرآن، این ضایعه مولمه را به جامعه پرافتخار قرآنی کشور و اساتید معزز، تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم علو مرتبت و رفعت درجات و برای بیت مکرم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما


منصور قصری‌زاده
مدیر شبکه رادیویی قرآن

۱۹محرم الحرام سال 1444
۲۵ مرداد سال 1401»

پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل حکیمی

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

با تألم و تأثر فراوان مصیبت جانسوز و رحلت اسفناک دانشمند متخلق، داور بین‌المللی، پژوهشگر و پیشکسوت قرآنی، استاد عالیقدر حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور را خدمت حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه قرآنی، خانواده محترم و عموم ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌نماییم.

این استاد برجسته علوم قرآنی که تمام دوران زندگی پربرکت خود را وقف تدریس، پژوهش و خدمت خالصانه و صادقانه به قرآن کریم و مکتب اهل بیت علیهم السلام و تربیت حافظان، قاریان، مربیان و قرآنیان کرد و در عرصه فعالیت‌های قرآنی شاگردان بسیار زیادی در داخل و خارج، پرورش داد و با مقام علمی والا بسیاری از مجامع و مراکز قرآنی را یاری کرد، بعد از تحمل چند سال بیماری، امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ماه حزن و ماتم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به لقاء الله پیوست و ما را به غم فراق خویش مبتلا نمود که ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.

امیدواریم آن چهره ماندگار و پرافتخار به پاس خدمات ارزشمند و فراگیر به ساحت مقدس کلام وحی، از شفاعت قرآن کریم و عنایات حضرت سیدالشهداء علیه السلام بهره‌مند باشند.

مؤسسه کریمه آل رسول علیها السلام
خادم‌القرآن سیدابوالفضل حکیمی»

پیام شورای توسعه فرهنگ قرآنی

«انّا لِلّه وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعون

عشقت رسد به فریاد ار خود بسان حافظ/ قرآن ز بر بخوانی در چارده روایت

ثُلمه ارتحال استاد فضیلت و معرفت و شیخ قرائت، خادم القرآن مغفور مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور(طاب ثراه) که در تعلیم و فنون قرائت قرآن صاحب‌نظری صائب‌نظر و گنجوری پرگوهر بود به سوگ و اندوه می­‌نشینیم.

وما كَانَ قَيْسٌ هُلْكُهُ هُلْكُ وَاحِدٍ *  وَلَـكِنَّهُ بُـنْيَانُ قَــوْمٍ تَـهَدَّمَـا

یقیناً ملکات ملکوتی این استاد متواضع و فرشته­‌خو در ضمیر مُنیر اصحاب قرآن به یادگار خواهد ماند و کارنامه ماندگار و آکنده از تلاش این معلم قرآن در تعلیم و ترویج کتاب وحی به مساعی شاگردان ایشان چونان صدقه­‌ای جاریه امتداد خواهد یافت.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی با داغ و دریغ، این فقدان را به رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی)، جامعه فعالان قرآنی و ارادتمندانشان بالاخص خانواده مکرّم سوگوار تسلیت گفته و از حضرت رب العالمین مسئلت می­‌نماید تا جزای اخلاص و صفای باطن آن مرحوم در پیشگاه قرآن و عترت را علوّ درجات و نیل به روح و ریحان الهی، قرار دهد. ان‌شاءالله

وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا»

پیام تسلیت مهدی قبادی، رئيس مركز قرآن و عترت وزارت نيرو

«انا لله و انااليه راجعون 

ارتحال جانسوز استاد باصفا و نيكوخصال، پيشكسوت قرآنی كشور، شيخ القرا حجت‌الاسلام و المسلمين مرحوم آقای حاج شيخ محمدرضا شهيدی‌پور رحمت‌الله عليه موجب تأثر و تألم گرديد.

مراحل زندگی آن مرحوم مشحون از تدین، پاکیزگی، اخلاق و اهتمام به ترويج و نشر فرهنگ و معارف نورانی كلام وحی می‌باشد.

اينک روان پاك آن عزيز پاداش اخلاص، طهارت نفس و پاكی خود را از جوار رحمت الهی دريافت می‌كند.

اين ضايعه و مصيبت بزرگ را به جامعه قرآنی كشور، اساتيد ارجمند، شاگردان، علاقه‌مندان و مستفيدان آن خادم با اخلاص و سرافراز قرآن كريم و خانواده محترم آن عزيز سفركرده و همه بستگان داغدار تسلیت عرض می‌کنم.

از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت الهی، برای بازماندگان معزز تندرستی، شکیبایی و پاداش نيكو مسألت می‌نمايم.»

پیام تسلیت تولیت آستان مقدس قم

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد فرهیخته، خادم‌القرآن جناب حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور را به خاندان گرامی، دوستداران، شاگردان و جامعه قرآنی کشور تسلیت عرض می‌کنم.

انس فراوان با قرآن و معارف انسان‌سازش، خدمتگزاری در محضر قرآن، تألیفات ارزشمند، تربیت شاگردان فراوان، صفات پسندیده اخلاقی و سلامت نفسانی، ادب و تواضع و خدمات ارزشمند ایشان در فعالیت‌های قرآنی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) موجب رحمت و مغفرت الهی است.

تفضلات خدای سبحان و حشر با قرآن و اولیای مقرب الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم.

سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس قم»

پیام تسلیت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران، درگذشت تأسف‌بار و غم انگیز استاد فقید حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پیشکسوت ارجمند و از استوانه‌های فن قرائت قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را به محضر بزرگ پرچمدار قرآن کشور، رهبر معظم انقلاب حفظه الله، جامعه قرآنی و حوزوی کشور و تمام ارادتمندان کلام الهی تسلیت عرض می‌کند.

حقیقتا سال‌ها تلاش و کوشش خالصانه ایشان در راه اعتلای نام بلند قرآن کریم و تربیت شاگردان فرهیخته باعث خواهد شد تا نام این استاد قرآن کریم همواره جاودانه بماند

یکی از آخرین خدمات ارزشمند ایشان مشارکت در طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآنی بود که همواره در راه پیاده‌سازی آن و معرفی نخبگان این حوزه به مجموعه مسابقاتی کشور کوشا بودند.

علو درجات آن عزیز سفرکرده و تسلای خاطر بازماندگان ایشان را از درگاه الهی مسالت می‌نماییم».

پیام تسلیت سازمان دارالقرآن الکریم

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت پیشکسوت قرآنی، استاد برجسته علم قرائت و حافظ قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، خسارتی مولم برای جامعه قرآنی و خادمان وحی محسوب می‌شود.

سازمان دارالقرآن الکریم فقدان این معلم دلسوز و پژوهشگر فرهیخته که انس با آیات الهی و معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) را پیشه و برنامه خود قرار داده بود به جامعه قرآنی، شاگردان و خانواده معزز ایشان تسلیت گفته و برای بازماندگان آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه ایزد متعال مسئلت می‌نماید.»

پیام تسلیت مرکز طبع و نشر قرآن کریم

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأثر، ارتحال معلم با فضیلت، حافظ قرآن، استاد قرائت و پژوهشگر عرصه‌های مختلف قرآنی مرحوم مغفور حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج شیخ محمدرضا شهیدی‌پور را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، عموم جامعه قرآنی و خانواده سوگوار و مکرّم ایشان تسلیت می‌گوییم.

این استاد والامقام با تواضع و صفای باطن مثال‌زدنی، در طول بیش از دو دهه، حضوری مؤثر در جلسات شورای علمی مرکز طبع و نشر قرآن کریم داشت و همواره با نظرات صائب و راهگشای خود، مباحث علمی را راهبری کرده و به مقصود می‌رساند.

کارنامه ماندگار ایشان در عرصه تهیه مصحف جمهوری اسلامی ایران، به مثابه صدقه جاریه است که برای همیشه، مشتاقان کلام الهی را بهره‌مند خواهد ساخت.

مرکز طبع و نشر قرآن کریم ضمن اظهار تأثر فراوان از این ضایعه مولمه - که در ایام عزای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام رخ داد - از محضر حضرت رب‌العالمین درخواست می‌نماید تا پاداش خلوص نیت و تلاش مجاهدانه این استاد با کرامت را علو درجات و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله علیه‌السلام قرار دهد.»

پیام تسلیت جمعیت قرآنی استان تهران

«باسمه تعالی
انّا لله و انّا الیه راجعون
امروز 23 مرداد 1401 مانند هر روز صبح‌مان را با یاد خدا و برای خدا آغاز کردیم، اما نمی‌دانستیم که ممکن است تا شب با چه خبر غمناکی روبرو شویم زمان مانند همیشه ثانیه به ثانیه و دقیقه به دقیقه می‌گذشت تا اینکه در لحظه‌ای، ضربان قلب مردی که اسوه اخلاق و استاد قرآن بود از حرکت ایستاد. او کسی بود که تمام عمر خود را وقف آموزش قرآن به دانشجویان و قرآن‌آموزان کرد. او کسی بود که بی‌ریا و خالصانه کتاب‌هایش را که دسترنج چندین سال تحقیق و پژوهش بوده در اختیار شاگردان قرار داد و بالاخره روح بلند استاد متواضع و متبسّم ما دکتر محمدرضا شهیدی‌پور به ملکوت اعلی پیوست.

استاد ما امروز میهمان یار و دوست قدیمی خود مرحوم علامی خواهند بود دو یاری که همیشه در مسابقات قرآن در کنار هم و همسفر هم بودند.

خدایا هنوز چند صباحی از هجرت خیّر و فعال قرآنی استاد حاج بهمن جاهی نمی‌گذرد، هنوز یک سال نیست که از رفتن مدیحه‌سرا و معلم قرآن حاج حسن صفری می‌گذرد و امروز استاد دیگری از میان قرآنیان رخت برمی‌بندد، با اینکه با توجه به وضعیت جسمی استاد می‌دانستیم که چند صباحی در این دنیای فانی نخواهند بود، اما نمی‌خواستیم با این حقیقت روبرو شویم، زیرا مرگ استاد برای شاگرد بسی سخت است. مرگ ایشان زودرس و عمرشان بابرکت بود.

باید به خودمان، به جامعه قرآنی، به حوزه‌های علمیه، به مردم ایران به ویژه مردم شهر قم تسلیت بگوییم. چگونه باید جای اساتیدی که از خود گذشتند تا ما کلامی یاد بگیریم و بکار بندیم، پرشود. قطعاً جای ایشان در میان قرآنیان همواره سبز خواهد بود.

از خداوند منان می‌خواهیم ایشان را با پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) محشور گرداند. روح استاد شاد.»

اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل قرآن و عترت

«انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال استاد، پژوهشگر و خادم‌القرآن حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور را به جامعه قرآنی، خانواده محترم و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.

فقدان این بزرگمرد از مصادیق إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ است که جامعه قرآنی از فیض حضورش محروم شدند.

استادی که در اوج دانش و برجستگی‌های علمی تخصصی در علوم قرآنی از تواضع و اخلاق‌ قرآنی برخوردار بود.

استاد شهیدی‌پور نه تنها برای شاگردانش در عصر حاضر، پرچمدار شایستگی‌های اخلاقی بود، بلکه برای نسل‌های قرآنی آینده نیزه اسوه حسنه خواهد بود.

خداوند روح این چهره ماندگار قرآنی را با پیامبر اکرم صلوات الله و سلامه علیه و ائمه اظهار علیهم‌السلام محشور فرماید.»

پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی

«انا لله و انا اليه راجعون

کتاب شریف آسمانی ما، آیینه‌ای است که در بلندای آن تعالی روح و بالندگی انسان ظهور و بروز می‌یابد.

حاملان قرآن کریم معلمان و مبلغانی هستند که در این آیینه، جان و روان خویش را جلا داده و نور این مصحف آسمانی را به کام مشتاقان هدایت و تربیت می‌نوشانند.

استاد بزرگوار و پيشكسوت قرآن کریم مرحوم حجت الاسلام و المسلمين آقای محمدرضا شهيدی‌پور رضوان الله عليه معلمی بزرگوار و فرهیخته‌ای مهذب بودند که به برکت انس و همراهی با آیات الهی و با زندگی بر مدار تعالیم قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام توانستند در عمر شریف خود، الگویی مناسب برای همه علاقه‌مندان به راه کمال قرآنی باشند.

اینجانب ضایعه تأسف‌بار درگذشت این معلم تربیت‌یافته مکتب قرآن و و لايت را تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان ایشان آرزوی صبر و اجر از درگاه ایزد متعال خواستارم.

محمد حاج ابوالقاسم دولابی
رابط رئيس‌جمهور با حوزه و روحانيت»

انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران

«انالله و انا الیه راجعون
درگذشت خادم‌القرآن حجت‌الاسلام والمسلمین حاج محمدرضا شهیدی‌پور را به هموطنان عزیز به ویژه به جامعه قرآنی تسلیت عرض می‌کنیم.

مرحوم شهیدی‌پور که خود از منتخبان اولین دوره‌های تکریم خادمان قرآن کریم بودند، همواره برای اعتلای جایگاه قرآنیان اهتمام داشتند. استاد شهیدی‌پور در کنار دروس حوزوی در زمینه آموزش، حفظ، قرائت، داوری سرآمد بودند. رفتار همراه با علم وادب از مرحوم شهیدی‌پور چهره محبوبی ساخته بود. قرآنیان در محافل و مسابقات و سفرهای قرآنی از مصاحبت با او خاطرات زیادی دارند که شنیدنی است.

دغدغه اصلی خادم‌القرآن حجت‌الاسلام شهیدی‌پور فاصله گرفتن جامعه از فرهنگ حیات‌بخش قرآنی بود و در راه نشر و گسترش قرآن کریم در جامعه تا آخرین روزهای عمر تلاش زیادی داشتند. مقالات و آثار مکتوب زیادی از آن مرحوم باقی‌مانده است که ان‌شاءالله مجامع و نهادهای قرآنی وانجمن خادمان قرآن کریم از آن بهره خواهند برد.

انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران این ضایعه دردناک را به مردم شریف و جامعه قرآنی تسلیت عرض می‌نماید. از خداوند کریم برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران»

پیام مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

«بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ
رحلت استاد پیشکسوت قرآنی و داور بین‌المللی مسابقات قرآن، عترت و نماز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور را به خانواده ایشان و جامعه قرآنی کشور تسلیت می‌گوییم.

این استاد مؤمن و سختکوش، از پیشکسوتان عرصه آموزش قرآن کریم بودند که عمر خود را در راه نشر و ترویج معارف کلام وحی و علوم اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، صرف کردند. اخلاق قرآنی و دلسوزی کم‌نظیر نسبت به فعالیت‌های قرآنی کشور، از خصایص آن مرحوم بود که خدمات ایشان، ماندگار و مقبول درگاه الهی خواهد بود. ان‌شاء‌الله

از خداوند مهربان، صبر جمیل برای بازماندگان و علو درجات، رحمت و غفران را برای آن مرحوم، مسئلت می‌کنیم.
میکائیل باقری؛ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش»

پیام دارالقرآن بسیج

«انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر، خبر ارتحال دانشمند گرامی، استاد معزز قرآن کریم حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور را دریافت کردیم.

ایشان عمر پربرکت خود را در خدمت به قرآن واهل بیت(علیهم السلام) گذراند و شاگردان زیادی تربیت کردند همچنین پایه‌گزار امور قرآنی متعدد از جمله ایجاد گروه و رشته قرائت (کارشناسی و ارشد و دکتری و سطح چهار)، تدوین مجله علمی قرائت‌پژوهی، تألیفات متعدد در رشته‌های قرآنی از مهمترین فعالیت‌های ایشان بوده است.

این حافظ و استاد عزیز قرآن کریم بعد از گذراندن چند سال بیماری، دیروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ش در ایام محرم حسینی به لقاء الله پیوست.

این مصیبت را به جامعه قرآنی کشور، اساتید، شاگردان، دوستان و خانواده مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم و برای ایشان رضوان و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از خدای متعال خواستاریم.»

پیام تسلیت اداره کل قرآن و حدیث المصطفی(ص)

«بسم الله الرحمن الرحیم
و سِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً حَتَّى إِذا جاؤُها وَ فُتِحَتْ أَبْوابُها وَ قالَ لَهُمْ خَزَنَتُها سَلامٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدِینَ

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق / ثبت است بر جریده عالم دوام ما

خبر ناگوار هجران طائر قدسی؛ شیخ القراء و بقیةالحفاظ، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین استاد شهیدی پور «طاب ثراه» موجب تألم شده و دل‌های مالامال از عشق به قرآن کریم را در غم و اندوه فرو نهاد.

تواضع و فروتنی این استاد بزرگ قرآن کریم و مشرب زیبا و دلنشین وی در حسن تعامل با طلاب و قرآنیان در کنار قدرت حافظه و استعداد سرشار و تسلط بر فنون و مبانی تلاوت و منابع قرائت، شخصیت بی نظیری از ایشان ساخت.

نقش مؤثر در توسعه قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران، پرورش خیل عظیمی از سربازان بین‌المللی قرآن کریم و تألیفات و تقریظات متعدد در حوزه قرآن کریم، بخشی از مآثر مؤثر و یادگار باقیات این استاد بزرگ است.

فقدان این خادم و معلم بزرگ قرآن کریم خسران عظیمی برای دلدادگان قرآن و عترت است و تا سال‌ها و دهه‌ها، قصه غصه این فراق بر خانواده مکرم؛ طلاب عزیز جامعةالمصطفی و جامعه قرآنی کشور، سنگین خواهد بود و از خداوند متعال، صبر و اجر برای همگان مسئلت می‌کنیم.

ان‌شاء‌الله همانگونه که در این دیار، جان نازنینش انیس با قرآن و قرین با اهل بیت بود؛ در روضه رضوان الهی و جنات نعیم نیز، با قرآن و اهل بیت محشور باشد.

وَسَلَٰمٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ یَمُوتُ وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا»

پیام حجت‌الاسلام سیدمهدی حسین‌زاده، دبیرکل بنیاد قرآن

«بسم الله الرحمن الرحيم

صدیق مکرم، دوست دیرینه استاد بارز و جامع قرآن، عضو محترم هیئت امنای بنیاد قرآن و شاید بتوان گفت از مؤسسین ثانوی که از دیرباز از محضرشان شاگردان معارف قرآن کسب فیض می‌کردند حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمدرضا شهیدی پور در ماه محرم به لقاءالله پیوست. یادش و نامش را گرامی می داریم، برای ایشان غفران و رضوان الهی طلب نموده و برای خانواده محترمشان اجر جزیل و صبر جمیل درخواست می کنیم.

این ضایعه را به مقام معظم رهبری، مراجع عالیقدر، حوزه های علمیه و قرآن پژوهان و جامعه قرآنی کشور عرض تسلیت داریم.

در پایان متذکر شوم که قبل از انقلاب در مدرسه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی از قرائت ایشان بهره می بردم و پس از انقلاب در دهه ۶۰ از تدریسشان در حوزه تربیت مربی قرآن در بنیاد قرآن زحمات ارزشمندی را در جهت تربیت معلمان و قاریان و مدرسان قرآن تلاش و کوشش نمودند و امید است این همه خدمات ایشان در آخرت موجب تعالی و ارتقاء درجات ایشان قرار گیرد و با قرآن و اهل بیت محشورشان فرماید.

امیدواریم خداوند توفیق عنایت فرماید تا راه قرآن و اهل بیت علیه السلام پیماییم و در سیر درخشان انوارشان قرار گیریم.

و من الله التوفيق

دبیر کل بنیاد قرآن

سیدمهدی حسین‌زاده»

پیام تسلیت مؤسسه کشوری مهد قرآن

«انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال استاد اندیشمند علوم قرآنی کشور، جناب حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور (رحمت الله علیه) موجب تأثر و تألم شد. برکات وجود این معلم روشن ضمیر و حافظ کل قرآن که در مسیر تعلیم و ترویج کلام وحی، شاگردان فراوانی را تربیت کرده همچون صدقه‌ای جاریه در این سرزمین امتداد خواهد یافت.

از خداوند متعال مسئلت داریم روح پاک آن فقید سعید و خادم‌القرآن را در ایام شهادت سالار و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) با آن امام همام محشور فرماید.»

پیام مشاور بانوان معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

«بسم الله الرحمن الرحیم

کل من علیها فان و یبقی وجه ربّک ذو الجلال و الاکرام

دریغ و افسوس که جامعه قرآنی کشور، امروز یکی از پرافتخارترین و گران‌مایه‌ترین اساتیدش را از دست داد. خادم القرآن و شیخ القراء، استاد محمدرضا شهیدی‌پور عالمی فرهیخته و گرانقدر، متخلق واقعی به خلق و خوی قرآنی که تمام طول عمر زندگی‌ ارزشمند خود را وقف در عرصه تحقیق، پژوهش و تدریس کلام وحی نمود.

او همواره بانوان قاری و حافظ کشور را از سر فروتنی، تکریم و ارج می‌نمود و با رفتار و گفتارش می‌آموخت که مربیان واقعی قرآن و تربیت‌کنندگان نسل آینده جامعه را قدردان باشیم؛ عالمی که در تمام زندگی پربارش آموزگار بود.

بسیاری از اساتید قرآنی خواهر امروز اذعان دارند که حتی در فرصت‌های کوتاه مصاحبت با ایشان، از چشمه جوشان علوم ایشان بهره‌مند گردیده و در مکتب ایشان تلمذ نموده‌اند.

جامعه قرآنی بانوان کشور در نهایت تالم و تاسف، در حالی که همواره خود را بهره‌مند سفره علمی آن عالم فقید می‌داند، این مصیبت را تسلیت عرض نموده و برای آن فقیدِ سعید، علو درجات و مصاحبت با سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای بازماندگان ایشان، صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.

روحش شاد و یادش گرامی»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha