اصلاح الگوی کشت مورد توجه مسئولان قرار بگیرد
کد خبر: 4078389
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
آیت‌الله حسینی بوشهری:

اصلاح الگوی کشت مورد توجه مسئولان قرار بگیرد

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان ضمن اشاره به اینکه یکی از وظایف جهاد کشاورزی تنوع محصول است، گفت: کشت عمده گندم در استان بوشهر به صورت دیم صورت می‌گیرد که باید شیوه آبیاری به سمت نوین حرکت کند و اصلاح الگوی کشت مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، 24 مردادماه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در میان دیگر وزارتخانه‌ها بسیار مهم و کلیدی است و این وزارتخانه با سفره مردم ارتباط مستقیم دارد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این وزارتخانه در تأمین غذای سالم مردم از جایگاه مهمی برخوردار است و با توجه به دشمنانی که ایران اسلامی دارد، اگر قیمت یک محصول دچار نوساناتی شود، بیگانگان از این مسئله به عنوان سوژه سوء استفاده می‌کنند تا بین مردم و مسئولان تقابل ایجاد کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: مجموعه جهاد کشاورزی آرامش ندارند زیرا افراد خدمت‌کننده در این مجموعه باید از زندگی خود سلب آسایش کنند تا مردم در امنیت باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از وظایف جهاد کشاورزی، تنوع محصول است، بیان کرد: کشت عمده گندم در استان بوشهر به صورت دیم صورت می‌گیرد که باید شیوه آبیاری به سمت نوین حرکت کند و اصلاح الگوی کشت مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: محصولی که در مزرعه تولید می‌شود، با چندواسطه به به دست مصرف‌کننده می‌رسد که همین امر باعث می‌شود قیمت آن نسبت به قیمت اولیه برای مردم بسیار گران تمام شود و موجب نارضایتی گردد که از مسئولان جهاد کشاورزی انتظار می‌رود راهکاری بیندیشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: نظارت یک اصل مهم است که باید به صورت منظم، مستمر و پیوسته باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران با اتکا بر توان خود وابسته هیچ کشوری نمی‌شود، گفت: ارتباطات دولت سیزدهم با کشورهای مختلف جهان رو به افزایش است که همین مسئله باعث شکل‌گیری روزنه‌های امید شده است و امیدواریم با یاری خداوند از این مراحل سخت عبور کنیم و شاهد گشایش‌هایی باشیم.

حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان بوشهر در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: جهاد کشاورزی مجموعه بزرگی است که علاوه بر لطف خداوند، این سازمان در تأمین غذا و سفره مردم نقش قابل توجهی دارد.

حجت‌الاسلام هاشمی بیان کرد: وظیفه مسئولان جهاد کشاورزی تأمین غذای سالم است و از خطوط اصلی این نهاد به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: اصلاح ارز ترجیحی نیز یکی از کارهای مهم دولت بود که امیدواریم در آینده شاهد افزایش قدرت خرید مردم باشیم.

انتهای پیام
captcha