اعمال ۱۵ تغییر در آموزش قرآن دوره ابتدایی + صوت
کد خبر: 4083288
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

اعمال ۱۵ تغییر در آموزش قرآن دوره ابتدایی + صوت

کتاب‌های آموزش قرآن دوران ابتدایی با اعمال ۱۵ تغییر به صورت آزمایشی در سال جدید تحصیلی چاپ و توزیع شده است.

تغییرات در آموزش قرآن دبستانبه گزارش ایکنا، کتاب‌های آموزش قرآن پایه‌‌های اول تا ششم دبستان در سال جدید با مُهر اجرای آزمایشی چاپ و توزیع شده است. در این کتاب‌ها شاهد اجرای 15 تغییر هستیم.

از جمله این تغییرات می‌توان به کاهش حجم متن آیات کتاب‌های درسی، جمله‌نویسی آیات، جمله‌خوانی آیات، استفاده از رمزینه‌های جدید تعاملی به صورت صوتی و تصویری و خط‌کشی زیر کلمه‌ها و ترکیب‌های مشترک فارسی و قرآن اشاره کرد.

همچنین تصویرگری کلمات و ترکیبات آشنای فارسی در متن دروس، شماره‌گذاری سطور صفحه‌های قرآنی کتاب درسی در شش پایه، آموزش علائم وقف از پایه سوم ابتدایی، اصلاح و تکمیل روان‌خوانی سوره‌ها و آیات و رویکرد جدید حفظ عمومی قرآن کریم در طی سال تحصیلی، برخی دیگر از تغییرات هستند.

از دیگر تحولات می‌توان از تغییر کامل بخش قرآن در تابستان در هر شش کتاب، احیای مجدد شعار هفته در پایان کتاب‌های درسی قرآن، اصلاح مقدمه کتاب‌های درسی و نیز انتشار کتاب راهنمای تدریس معلم قرآن با عنوان نهج‌القرآن و تولید فیلم توجیهی آخرین تغییرات کتاب‌های درسی قرآن نام برد.

دریافت 15 تغییر کتاب‌های درسی پایه‌های اول تا ششم

به آموزگاران توصیه شده که قبل از شروع سال تحصیلی این کتاب‌ها را از طریق پایگاه کتاب‌های درسی دریافت کنند و بخوانند، همچنین در شورای آموزگاران که ابتدای سال تشکیل می‌شود به اتفاق دیگر همکاران خود بررسی کنند.

کتاب نهج‌القرآن نیز در پایگاه کتاب‌های درسی قابل دریافت است و آموزگاران از این طریق می‌توانند به 430 فیلم دسترسی داشته باشند که مختصری در رابطه با هر یک از موضوعات آموزش قرآن در آنجا بحث و گفت‌وگو و فیلم‌های لازم نیز در آنجا بارگذاری شده است.

دریافت پی دی اف نهج‌القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه جمله‌نویسی و جمله‌خوانی آیات درسی، شیوه جدیدی از کتابت و قرائت قرآن کریم است که نیازمند برگزاری کارگاه آموزشی است. این شیوه بر اساس نظریه جمله، واحد یادگیری قرآن کریم تنظیم شده است.

طبق این نظریه، یادگیری قرآن کریم باید معنادار باشد یعنی اهداف و محتوای قصد شده باید متناسب با نیاز، توان و ذائقه مخاطب باشد. انس با قرآن محصول ارتباط معنادار، پایدار و عاطفی مخاطب با جملات تربیتی و کاربردی قرآن کریم است. در این زمینه معلمان ابتدا باید خودشان با قرائت این شیوه و روش تدریس آن آشنا شوند و سپس به تدریج به دانش‌آموزان نیز بیاموزند.

کد
انتهای پیام
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۱
طاهره امین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۰۶:۵۰
0
0
بسیار عالی وکاربردی بود خیلی ممنون
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۰۸:۴۳
2
0
بسیار خوب و سازنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۰:۵۰
0
2
امیدوارم مدیران محترم استان ها و مناطق برای آموزگاران دوره و یا لااقل کارگاه های توجیهی برگزار کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۸ - ۱۹:۲۷
0
0
آيا معلمان نيازمند باز آموزي نيستند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۸ - ۱۹:۲۹
0
0
اميد است به موضوع ارتقاء توانايي معلمان ابتدايي در دوره ابتدايي همت گماشته شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۸ - ۱۹:۳۰
0
0
خواهشمنديم فيلم هاي روش تدريس اين تغييرات نيز در دسترس آموزگاران قرار گيرد.
با تشكر فراوان
captcha