رزمایش مواسات از برکات نظام جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4086793
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

رزمایش مواسات از برکات نظام جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: امام علی(ع) در مواسات الگو بودند و این مسئله قبل از انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شده بود که احیای مواسات از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، 29 شهریورماه، در رزمایش طرح مهر تحصیلی که در امام‌زاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه آیات بسیار زیادی در رابطه با زکات، خمس و... داریم، اظهار کرد: در دین اسلام تمام جریمه‌های گناهان مالی مشخص شده است که مربوط به دست‌گیری از نیازمندان است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) الگوی مواسات بودند، اضافه کرد: این امام بزرگوار با آب روزه خود را باز می‌کردند اما از دست‌گیری نیازمندان غافل نمی‌شدند که این موضوع موجب شد تا مردم جامعه قدردان این ویژگی امام باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید براینکه پیش از انقلاب اسلامی موضوعاتی مانند مواسات به فراموشی سپرده شده بود، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مواسات و همدلی در جامعه احیا شد و موقوفات بسیاری در حوزه‌های مختلف به ثبت رسید.

نوری با بیان اینکه 80 مسجدی که در بجنورد وجود دارد موقوفی است، تصریح کرد: بقاع متبرکه، حرم امام رضا(ع) و... با وقف مردم توسعه پیدا کرده است که در زمان پهلوی از موقوفات حرم امام رضا(ع) دزدی می‌کردند اما وقف‌های الان به دست نیازمندان می‌رسد و توسط مردم برای مردم هزینه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه برای احیای موقوفات باید افرادی به کار گرفته شوند که پیگیر و متعهد باشند، ادامه داد: در برخی از قوانین برای اوقاف مشکلات بسیاری ایجاد شده است اما اوقاف باید در قالب ارائه طرح و لایحه و رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مشکلات را حل کند.

نوری با اشاره به اینکه برخی از موقوفات حتی به دست اوقاف نیز نرسیده است، افزود: اگر موقوفات احیا شود تمام ثروت برای مردم هزینه می‌شود و می‌توانیم دستِ بسیاری از نیازمندان را بگیریم.

انتهای پیام
captcha