اهتمام به انجام واجبات نشانه انس با قرآن است
کد خبر: 4090015
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

اهتمام به انجام واجبات نشانه انس با قرآن است

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با تأکید بر اینکه حامل قرآن باید اهتمام عملی به قرآن داشته باشد و نسبت به فرائض الهی حساسیت داشته باشد، گفت: اهتمام به انجام واجبات، نشانه انس با قرآن است که هرچه انس با قرآن بیشتر جدیت در انجام تکالیف و فرایض هم بیشتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 14 مهرماه در مراسم اختتامیه مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است، با اشاره به برگزاری این مسابقات در حرم مطهر گفت: حضرت شاهچراغ(ع) خود از حاملان و مروجان فرهنگ قرآنی بودند.

وی با بیان اینکه حضرت شاهچراغ(ع) یکی از بزرگترین چهره‌های تاریخ بشریت است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها باید کمال استفاده شود و از فرصت حضور گردشگر خارجی که از اینجا بازدید می‌کند استفاده کنیم و آن‌ها را معرفی کنیم.

حدائق با تصریح اینکه حضرت شاهچراغ(ع) هم در طول عمرشان یک هزار جلد قرآن را کتابت کرد و از چهره‌های برجسته دفاع از حقوق بشر تاریخ است به طوری که در طول عمر پربرکتشان یک هزار بنده را آزاد کرد، گفت: چند نفر سراغ داریم که چنین توفیقات فرهنگی، علمی و اجتماعی داشته باشد.

راهنمای فناناپذیر

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به آیه 155 سوره انعام اظهار کرد: خداوند در آیه مذکور می‌فرماید قرآن کتاب مبارکی است از آن تبعیت کنید به امید اینکه بهره‌مند شوید لذا قرآن برای بهتر شدن زندگی انسان‌ها یک راهنمای همیشگی و فناناپذیر است.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز افزود: بنیان قرآن قوی است و در گذر زمان هرگز از ارزش مفاهیم آن کم نشده بلکه همواره استوار بوده و تحریف نشده است.

حدائق با تأکید بر اینکه در کنار تلاوت قرآن باید به تفسیر و مفاهیم توجه کرد و قاری قرآن و حافظ قرآن انتظار بیشتری از سایر افراد می‌رود، گفت: خدای متعال به پیامبر (ص) فرموده که در هنگام تلاوت قرآن نیز از شر شیطان دور بماند زیرا شیطان به تلاوت قرآن به عنوان یک کار نیکو حسد می‌برد.

مسئول حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) شیراز با اشاره به جایگاه مربیان قرآنی گفت: حافظان و آموزش‌دهندگان قرآن به شرط پیروی از دستورات قرآن به سوی بهشت هدایت خواهند شد و حافظان و مربیان قرآنی، آموزگاران کلام خدا هستند.

وی ادامه داد: آثار تلاوت قرآن باید مشخص شود و پیامبر(ص) بر این تاکید کرده‌اند که شایسته‌ترین مردم حافظانی است که به نماز و روزه نیز اهتمام ورزد و حافظ قرآن نباید به اوامر الهی سهل‌انگاری کند و ظهر عاشورا امام حسین (ع) امام نماز را اقامه کرد که این نمود حفظ قرآن و عمل به آن است.

حدائق با تأکید بر اینکه حامل قرآن باید اهتمام عملی به قرآن داشته باشد و نسبت به فرائض الهی حساسیت داشته باشد، یکی از نشانه‌های انس با قرآن را اهتمام نسبت به نماز، روز و فرایض الهی دانست و افزود: حامل قرآن اگر می‌خواهد خود را محک بزند باید ببیند در انجام واجبات چگونه عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه اهتمام به انجام واجبات، نشانه انس با قرآن است که هرچه انس با قرآن بیشتر جدیت در انجام تکالیف و فرایض هم بیشتر است، گفت: سفارش رسول خدا(ص) در رویدادهای تلخ و سخت زندگی همین انس با قرآن است و امروز راه برون رفت از این شداید و سختی‌ها نیز همین است.

عضو جامعه روحانیت شیراز با تصریح اینکه قرآن راه مبارزه با استرتژی دشمن را مواردی ذکر کرده است، یکی از آن روش‌ها را تقویت ایمان مردم و پیوند جدی آن‌ها با قرآن دانست و افزود: پیامبر(ص) فرمود وقتی مصائب رو به شما آورد و آنقدر پیچیده شد که حق از باطل و سره از ناسره تشخیص داده نمی‌‍شد به قرآن مراجعه کنید لذا بهترین راهنما برای رسیدن به بهترین مقاصد از قرآن است.

حدائق یادآور شد: پیامبر فرمود اگر کسی به قرآن استناد کند حقیقت گفته و اگر کسی به قرآن عمل کند درست عمل کرده و مأجور در پیشگاه الهی است. کسی که قرآن پیشوای او می‌شود مسیرش، مسیر بهشتی شدن است. از این حدیث استفاده می‎کنیم همه ما از مسئولان گرفته تا ثروتمندان اگر می‌خواهیم سلامت اخلاقی و امنیتی در جامعه رعایت شود، انس بهتر با قرآن و ارتباط جدی‌تر با کلام وحی این‌ها سلامت جامعه را تضمین می‌کند. هرچه مردم با معارف دینی بیشتر آشنا شوند، ضریب آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha