اقدامات خلاقانه برای جذب بانوان به مساجد انجام شود
کد خبر: 4090064
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷

اقدامات خلاقانه برای جذب بانوان به مساجد انجام شود

داور پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» با بیان اینکه مساجد در آشنایی نسل نوجوان و جوان با مفاهیم و آموزه‌های قرآن نقش مؤثری دارند، گفت: مسجد به‌عنوان مأمن مردم در محلات باید در جذب بانوان اقدامات اثربخش و خلاقی در پیش بگیرد، زیرا موجب می‌شود تا جامعه ما نسل آینده‌ای داشته باشد که مبتنی بر آموزه‌های قرآن تربیت شده‌اند.

هاجر حیدری، داور مسابقات قرآنهاجر حیدری، داور وقف و ابتدا پانزدهمین دوره مسابقات کشوری «مدهامتان» در گفت‌وگو با ایکنا از فارس با اشاره به کیفیت برگزاری این مسابقات گفت: در «مدهامتان» شاهد رقابت بانوان فعال و برتر قرآنی مساجد هستیم و این بانوان قرآنی به‌عنوان مادران نسل آینده در تربیت نسل قرآنی نقش بسزایی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مساجد در آشنایی نسل نوجوان و جوان با مفاهیم و آموزه‌های قرآن نقش مؤثری دارند، افزود: مسجد به‌عنوان مأمن مردم در محلات باید در جذب بانوان اقدامات اثربخش و خلاقی در پیش بگیرد، زیرا موجب می‌شود تا جامعه ما نسل آینده‌ای داشته باشد که مبتنی بر آموزه‌های قرآن تربیت شده‌اند.

حیدری تصریح کرد: مسجد محل امن و مقدسی برای حضور نسل جدید ماست و انس با قرآن در محافل قرآنی برای این نسل فراهم می‌شود که باید برای برگزاری هر چه بهتر آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تأکید بر هدف غایی مسابقات قرآنی گفت: در حوزه فعالیت‌های قرآنی، هدف برگزاری مسابقه نیست بلکه مسابقه مسیری است تا بتوانیم شرکت‌کنندگان نوجوان و جوان را با قرآن و مفاهیم آن آشنا و مأنوس کنیم.

این داور مسابقات قرآن با بیان اینکه اگر مادران قرآنی باشند خانواده هم قرآنی می‌شود، اظهار کرد: بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه اثرگذارند و انس آن‌‌ها با قرآن به پیامدهای خوبی در جامعه منجر می‌شود.

انتهای پیام
captcha