نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان شمالی با شکوه برگزار شود
کد خبر: 4097671
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان شمالی با شکوه برگزار شود

استاندار خراسان شمالی گفت: هفته پژوهش امسال اهمیت بسیاری با محوریت شعار سال دارد و همه دستگاه‌های استان در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه اهتمام ویژه داشته باشند.

نشست سیاست گذاری هفته پژوهش خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی، امروز 16 آبان ماه، در جلسه سیاست‌گذاری هفته پژوهش و فناوری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته پژوهش امسال با توجه به شعار سال و عدم برگزاری این جشنواره به صورت حضوری در دو سال کرونا باید با شکوه برگزار شود، اظهار کرد: مسئولان کمیته‌های مختلف به صورت تلفیقی مشخص شود و از ظرفیت همه دستگاه‌ها در این امر استفاده شود.

وی با بیان اینکه برآورد هزینه نمایشگاه هرچه زودتر باید انجام شود، اضافه کرد: بخشی از این برنامه را می‌توانیم به صورت بومی اجرا کنیم و در همه گروه‌ها افراد شایسته تقدیر را معرفی کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید آمادگی داشته باشند تا در صورت لزوم از پژوهشگران و فناوران برتر خود تقدیر کنند، ادامه داد: ما باید بتوانیم یک وبگاه نیز برای این حوزه تعریف کنیم.

رتبه 53 در تبدیل علم به ثروت را در دنیا داریم

محمدرضا، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در تولید علم رتبه 15 را در دنیا داریم، افزود: اما در تولید علم به ثروت رتبه 71 را داشتیم که امسال به رتبه 53 ارتقا پیدا کرد که نشان از اهمیت استفاده از علم را دارد.

وی با بیان اینکه فناوری‌ها در حوزه‌های مختلف وجود دارد و نیاز است در این هفته پژوهش مورد توجه قرار گیرند، ادامه داد: در سال‌های گذشته اکثر شرکت‌ها از این موضوع گلایه داشتند.

تبدیل پژوهش‌سراهای دانش آموزی به مراکز رشد

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، نیز در ادامه با اشاره به اینکه 13 هزار و 700 معلم در آموزش و پرورش وجود دارد، اظهار کرد: اردوهای پیشرفت را به زودی استارت می‌زنیم و در برنامه آتی می‌خواهیم پژوهش‌سراهای دانش آموزی را تبدیل به مراکز رشد کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 45 اثر دانش آموزی در جشنواره خوارزمی داشتیم، اظهار کرد: در اردوهای پیشرفت نیز تلاش می‌کنیم تا پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را به دانش آموزان نشان دهیم و در این مسیر نشست‌های مشترکی با پارک علم و فناوری استان و سایر دستگاه‌ها داشتیم.

انتهای پیام
captcha