لزوم مشارکت خیرین در جمع آوری تکدی‌گران خراسان شمالی
کد خبر: 4103606
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

لزوم مشارکت خیرین در جمع آوری تکدی‌گران خراسان شمالی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: برای جمع‌آوری تکدی‌گران مانند برخی از استان‌های دیگر نیازمند کمک خیران هستیم.

حسن ناهیدی، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریبه گزارش ایکنا، حسن ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، امروز ۹ آذرماه، در ستاد ساماندهی متکدیان استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه متکدی محصول عدم استفاده از فرصت‌ها توسط فرد است، اظهار کرد: درآمدی که متکدی‌ها دارند موجب پایداری این افراد در متکدی‌گری شده است و برای جمع آوری آنان مانند برخی از استان‌های دیگر نیاز به حمایت خیران داریم.

وی با بیان اینکه هر کاری که به مردم واگذار کردیم تداوم داشته است، ادامه داد: آمار متکدیان استان به نسبت محرومیتی که در استان وجود دارد آمار خیلی بالایی نیست اما باید تلاش شود که حتی یک متکدی نیز وجود نداشته باشد.

ناهیدی با تأکید براینکه متکدیان عوارض زیادی در جامعه دارند، افزود: عادی انگاری تکدی‌گری، کاهش امید به زندگی، نازیبایی محیط شهری و... عوارض افزایش تکدی‌گران در شهر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد متکدیان معتاد هستند، تصریح کرد: با شروع فصل سرما باید ساماندهی بهتری برای متکدیان انجام شود تا حادثه ناگواری رخ ندهد.

خاکشور، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی، در ادامه این جلسه با اشاره به اختصاص ۲۲۰ میلیون تومان به شهرداری‌ها برای تجهیز مراکز نگهداری متکدیان، اضافه کرد: به شهرداری بجنورد ۱۰۰ میلیون تومان، به شهرداری اسفراین و شیروان هر کدام ۶۰ میلیون تومان برای تجهیز مراکز نگهداری متکدیان استان اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماه ابتدای سال بیش از ۴۰۰ متکدی جمع آوری شده است، ادامه داد: در مجموع شهرستان‌های شیروان، اسفراین و بجنورد طی ۶ ماه ابتدای سال بیش از ۴۰۰ متکدی جمع‌آوری شد که برخی از آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد، خانواده‌ها و... تحویل داده شده است.

 

 

انتهای پیام
captcha