۶۰ روستای خراسان شمالی از خدمات اینترنت خانگی بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 4104222
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

۶۰ روستای خراسان شمالی از خدمات اینترنت خانگی بهره‌مند می‌شوند

سرپرست مخابرات منطقه خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای ۲۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت است، ضریب نفوذ تلفن ثابت در این استان را ۲۷ درصد اعلام کرد و گفت: ۶۰ روستای جدید خراسان شمالی از خدمات اینترنت خانگی بهره‌مند می‌شوند.

۶۰ روستای خراسان شمالی از خدمات اینترنت خانگی بهره‌مند می‌شوندبه گزارش ایکنا، رسول علی اصغر پور، سرپرست مخابرات منطقه خراسان شمالی، امروز ۱۲ آذرماه، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان، ساکنان بیش از 700 روستای استان از خدمات و امکانات تلفن ثابت بهره‌مند هستند، اظهار کرد: در عین حال، کمتر از ۲۰۰ روستای استان دارای اینترنت پرسرعت خانگی هستند که با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال، ۶۰ روستای جدید به شبکه اینترنت خانگی متصل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲ ماه گذشته ۲۰ روستای جدید از این امکانات برخوردار شدند و برای رفع کمبودها در بخش اینترنت روستایی برای سال آتی نیز برنامه‌ریزی برای اتصال ۱۶۰ روستای دیگر انجام شده است.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان شمالی همچنین گفت: اقدامات توسعه‌ای که توسط شرکت مخابرات استان در بخش تلفن ثابت انجام می‌شود، بهره برداران مختلفی دارد؛ چراکه زیرساخت‌هایی را فراهم می‌کند که سایر شرکت‌ها و خدمات دهندگان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نظیر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت نیز از آن استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه تلفن ثابت، شبکه ارتباطی مادر محسوب می‌شود که همه شرکت‌های خدمات دهنده بر روی آن سرویس ارائه می‌دهند، ادامه داد: این زیرساخت‌ها هزینه نگهداری بالایی دارد بخش بسیاری از اعتبارات مخابرات را به خود اختصاص می‌دهد و این درحالی است که شرکت مخابرات از 13 سال پیش تا کنون هیچ افزایشی در تعرفه تلفن ثابت نداشته است.

وی افزود: شرکت مخابرات استان درآمدی از تلفن سیار ندارد و هزینه‌هایی که توسط مردم در بخش تلفن همراه پرداخت می‌شود به تهران می‌رود. اما استفاده مشترکان از تلفن ثابت و پرداخت هزینه آن، به استان می‌رسد که صرف توسعه خدمات، نگهداری و... می‌شود.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان شمالی بیان کرد: به خاطر هزینه‌های بالای نگهداری و عدم افزایش تعرفه خدمات همانند سایر شرکت‌های خدمات دهنده کشور، به مشکلات عدیده‌ای برخوردیم و عملا خدمات دهی به مشترکان با تداخل رو به رو بود؛ حتی در پرداخت حقوق همکاران نیز چالش داشتیم.

وی افزود: شرکت مخابرات در این سال‌ها بارها برای افزایش تعرفه‌ها درخواست داده بود اما این امر محقق نشد، اخیرا بر اساس دستورالعملی که از طرف ستاد تنظیم بازار که با پیشنهاد کمیسیون تنظیم مقررات و تائید شورای عالی رقابت ابلاغ شده، تغییراتی در هزینه‌های تلفن ثابت ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، به منظور جبران برخی هزینه‌های نگهداری خط تلفن ثابت، هزینه ماهانه مکالمه صوتی برای این مشترکان در نظر گرفته شده است که در این مصوبه، مشترکان روستایی تلفن ثابت، از افزایش تعرفه مستثنی هستند و شامل این افزایش هزینه‌ها نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه شهروندان نباید نگران افزایش هزینه‌ها در تغییرات ایجاد شده در تعرفه تلفن ثابت باشند، تصریح کرد: شهروندان بابت مکالمه با اپراتورهای مختلف هزینه ثابتی را می‌پردازند که این رقم در مرکز استان ماهانه 15 هزار تومان و در سایر شهرها تا سقف 10 هزار تومان است و در صورت بالا رفتن هزینه‌های مکالمه از این میزان، رقم بیشتری در قبوض لحاظ می‌شود.

وی افزود: یکی از رویکردها در این اقدام، تغییر ذائقه مردم و مشترکان از استفاده از تلفن همراه به تلفن ثابت است و البته مزایای این طرح نصیب استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی هزینه‌هایی که مشترکان تلفن همراه پرداخت می‌کنند، مربوط به اپراتورهای موبایل هست، اما هزینه‌هایی که بابت خدمات رسانی به مشترکان تلفن ثابت دریافت می‌شود درآمد استان محسوب شده و برای توسعه همین استان صرف می شود.

انتهای پیام
captcha