آغاز گازرسانی به 102 روستای محروم خراسان شمالی
کد خبر: 4104491
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

آغاز گازرسانی به 102 روستای محروم خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: عملیات گازرسانی به 102 روستای استان طی امسال و در دهه فجر به زمین می‌خورد.

سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، یکشنبه 13 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قرار است طی امسال کلنگ گازرسانی به 102 روستا شامل یک هزار و 850 خانوار با طول شبکه 450 کیلومتر بر زمین زده شود.

وی افزود: اعتبار این پروژه ها 167 میلیارد تومان است که قرار است کلنگ آن‌ها طی دهه مبارک فجر بر زمین بخورد و اهالی این روستاها را از نعمت گاز برخوردار نماید.

وی با اشاره به سهم شهرستان‌های مختلف استان از پروژه‌های گازرسانی روستایی، بیان کرد: 26 روستا در شهرستان مانه و سملقان با 550 خانوار و 52 میلیارد تومان اعتبار، 22 روستا در شهرستان راز و جرگلان با 320 خانوار با 21 میلیارد تومان اعتبار، 130 روستا در شهرستان اسفراین با 340 خانوار و 31 میلیارد تومان اعتبار، 10 روستا در شهرستان جاجرم با 180 خانوار و 17 میلیارد تومان اعتبار، 13 روستا در شهرستان گرمه با 170 خانوار و 20 میلیارد تومان اعتبار، 9 روستا در شهرستان بجنورد با 120 خانوار و 13 میلیارد تومان اعتبار، 7 روستا در شهرستان فاروج با 180 خانوار و 12 میلیارد تومان اعتبار و 2 روستا در شهرستان شیروان با 30 خانوار و 1.2 میلیارد تومان اعتبار سهم شهرستان‌های استان از عملیات 450 کیلومتری خط گازکشی در استان است.

هاشمی تاکید کرد: مدت اجرای این پروژه‌ها، یکساله است و پس از آنکه کلنگ آن‌ها برزمین بخورد تا دهه فجر سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 751 روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند، تصریح کرد: این تعداد روستایی که قصد داریم عملیات گازرسانی در آن‌ها را انجام دهیم تاکنون لنگ مجوزهای سایر ادارات از جمله راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود.

وی ادامه داد: سازمان‌های مختلف به هنگام انجام عملیات عمرانی و... نیازمند اخذ مجوز از برخی مجموعه‌ها هستند که در خصوص عملیات گازرسانی، یکی از این دستگاه‌ها که ما باید از آن‌ها مجوز بگیریم، اداره کل راهداری است؛ چراکه خط لوله گازرسانی در بسیاری از نقاط به موازات جاده پیش می‌رود و باید نکات متعددی در آن رعایت شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم، نیازمند همدلی دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: به عنوان مثال یکی از مواردی که باید مورد بحث قرار می‌گرفت، رعایت حریم جاده با فاصله بسیار و سپس انجام شدن عملیات در باند تاسیسات زیرزمینی بود.

هاشمی افزود: رعایت حریم مورد نظر راهداری سبب می‌شد خط گازی که قرار است به یک روستا برسد، در بعضی نقاط از قله کوه و در بعضی نقاط از پایین دره‌ای عمیق انجام شود و این موضوع عملا سبب شده بود عملیات گازرسانی به این روستاها تا امسال غیر ممکن شود.

وی گفت: خوشبختانه طی 2 ماه گذشته و با افزایش همدلی و تعاملات بین دستگاهی، مجوز این عملیات از اداره کل راهداری استان نیز اخذ شد تا بتوانیم طی امسال عملیات گازرسانی به روستاهایی که در این مسیرها قرار داشتند را آغاز کنیم و تا دهه فجر سال 1402 تعداد 102 روستای دیگر را از نعمت گاز بهره‌مند نماییم.

انتهای پیام
captcha