تداوم آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه
کد خبر: 4109894
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

تداوم آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه

با افزایش میزان آلاینده‌ها در هوای تهران، در حال حاضر کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و هشدار زرد آلودگی هوا صادر شده است.

هشدار زرد؛ انباشت آلودگی در هوای تهران تا چهارشنبه

به گزارش ایکنا، در حالی که دو روز گذشته به لطف بارندگی، مردم تهران هوای قابل قبولی را از نظر شاخص آلودگی هوا سپری کردند، هوای امروز تهران با شاخص 132 در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

در پی افزایش آلودگی هوای تهران و انباشت آلاینده‌ها، حامد یزدی‌مهرريال مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از بازگشت آلودگی هوا از امروز به پایتخت خبر داد و تأکید کرد: توصیه همچنان کاهش تردد است.

یزدی‌مهر، همچنین از صدور هشدار زرد آلودگی هوا در استان تهران خبر داد و گفت: طبق گزارش هواشناسی از امروز دوشنبه پنجم دی ماه تا چهارشنبه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت کیفی هوا در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها خواهد بود، گفت: در ادامه هشدارهای قبلی توصیه مدیریت بحران همچنان در دستور کار قرار دادن کاهش ترددهای غیرضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از مردم به ویژه سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواست از ورزش در فضای باز پرهیز کنند و گفت: مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک از موارد ضروری و مورد توصیه است.

یادآوری می‌شود، امروز صد و یازدهمین روز هوای ناسالم برای گروه‌‌های حساس در تهران است و مردم پایتخت از ابتدای سال تاکنون فقط دو روز هوای پاک داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha