حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود + فیلم
کد خبر: 4109952
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
انسیه خزعلی:

حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود + فیلم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بنیاد شهید و دیگران ارگان‌ها اقداماتی در جهت حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران به عمل آورده است اما این اقدامات باید به صورت فرهنگ عمومی درآید تا نتایج بیشتر و گسترده‌تر شود.

حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران باید به فرهنگ عمومی تبدیل شودبه گزارش ایکنا، بیست و یکمین جلسه مشاوران وزرا در امور ایثارگران با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس جمهور، امروز 5 دی در ساختمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از مراسم روضه‌خوانی و مداحی به یاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س)، معصومه شهلایی مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زمان برگزاری این جلسه را به این دلیل دی‌ماه انتخاب کردیم که در این ماه مناسبت‌های ویژه‌ای قرار دارد. برای مثال 4 دی شهادت حضرت فاطمه(س)، نهم دی حماسه بزرگ مردم ایران، 13 دی شهادت حاج قاسم و 23 دی میلاد حضرت فاطمه(س) و میلاد حضرت امام(ره) است. در خصوص معاونت زنان در امور ریاست جمهوری من در حال شاگردی هستم دکتر خزعلی خودشان از خانواده ایثارگران و بیش از همه با وضعیت ایثارگران آشنا هست.

وی افزود: موضوعات مختلفی در رابطه با ایثارگران مطرح است که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تلاش می‌کند به آن‌ها بپردازد. برای مثال به موضوع پایش سلامت بانوان ایثارگر و طرح اشتغال بانوان ایثارگر اشاره می‌کنم. تأکید دکتر خزعلی همیشه این است که توجهی ویژه به امر بانوان و خانواده ایثارگران داشته باشیم. علاوه بر پایش سلامت کلی، پالایش سلامت روان هم مورد نظر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است. شهیدان در عالم زحمت روزی می‌خورند و نیازی به دنیا ندارند برای همین توجه به خانواده ‌آن‌ها و بانوان ایثارگر جزء نکات با اهمیت است. ما باید به جانبازان توجه ویژه داشته باشیم که برای رسیدن به این خواسته مشاوران وزرا با پیشنهادات و راهکارهای خود قادرند یاری‌رسان ما باشند.

شهلایی تأکید کرد: مستندی 12 قسمتی در حال تولید است که در آن پیرامون بانوان ایثارگر سخن گفته می‌شود. این مجموعه قرار است در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) رونمایی شود.

حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

در بخشی دیگری از این مراسم چند تن از مشاوران وزرا پیرامون خانواده ایثارگران سخن گفتند. سپس انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تاثیرات ماندگار اهل بیت(ع) را در شهدا می‌توان مشاهده کرد، گفت: در دیداری که از جنوب لبنان چند سال پیش داشتم یکی از علمای آنجا می‌گفت علت پیروزی حزب‌الله دو امر است. اول اینکه حزب‌الله مطیع بی چون و چرای سید حسن‌نصرالله است، همچنین زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا دومین علت موفقیت حزب‌الله است.

خزعلی با بیان اینکه بنیاد شهید کارهای خوبی در حوزه شهدا و خانواده‌هایشان انجام داده است، گفت: باید اقداماتی که در امور زنان ایثارگر و خانواده‌هایشان وجود دارد، بیشتر شود. این امر باید به صورت فرهنگ در جامعه درآید تا شاهد ثمربخشی آن باشیم. البته پر واضح است باید اعتباراتی خاصی نیز برای حمایت از زنان ایثارگر و خانواده‌هایشان در نظر گرفته شود؛ اقدامی که در این دولت در حال پیگیری است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور، نیز سخنرانی پایانی این مراسم تأکید کرد: جلسات خوبی بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بنیاد شهید برگزار شده است؛ تمام این جلسات پیرامون شهدا و امور ایثارگران است. چون می‌خواهیم هر آنچه از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم هر چند ممکن است نقاط ضعفی وجود داشته باشد، ولی می‌توان با هم‌اندیشی، بسیاری از آن‌ها را پوشش داد.

وی ادامه داد: سخنان مطرح شده این جلسه نشان می‌دهد ما در نظام فکری و اجتماعی بسیار متکی به زنان هستیم. وجود زنان قوام خانواده را رقم می‌زند و بدون آن‌ها نمی‌توان حیاتی برای خانواده در نظر گرفت. این مسئله به فرد و گروه خاصی تعلق ندارد بلکه همه ما به زنان در خانواده متکی هستیم. خودم را مثال می‌زنم من دوست دارم اگر قرار است عمری نباشد، من به جای همسر یا مادرم از دنیا بروم. این گفته، خواسته بسیاری از مردان ایرانی است.

وی با بیان اینکه در جامعه غربی خانواده از بین رفته است، گفت: در سنتی‌ترین کشورهای اروپایی هم دیگر خانواده جایگاهی ندارد و زندگی‌ها به شکل انفرادی درآمده است برای چنین جامعه‌ای چه آینده‌ای می‌توان متصور شد؟.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: کارویژه انقلاب اسلامی روی خانواده متمرکز است زیرا به واسطه خانواده می‌توانیم نسل سالم تربیت کنیم. ان‌شاءلله در دولت آقای رئیسی بتوانیم کمبودهای گذشته را جبران کنیم.

انتهای پیام
captcha