پیکر 6 شهید گمنام در خراسان شمالی خاکسپاری شد
کد خبر: 4110117
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

پیکر 6 شهید گمنام در خراسان شمالی خاکسپاری شد

پیکر 6 شهید گمنام که  از 29 آذر ماه وارد خراسان شمالی شده بود، امروز در نقاط مختلف استان خاکسپاری شد.

پیکر 6 شهید گمنام در خراسان شمالی خاکسپاری شدبه گزارش ایکنا، یک هفته است که عطر خوش شهادت و نوای دل انگیز «شهید گمنام، سلام» در هوای خراسان شمالی پیچیده و هر روز مردم یکی از شهرستان‌های استان از فرزندانی که از جان خود برای حفاظت از کیان میهن اسلامی گذشتند، عاشقانه و عارفانه استقبال می‌کنند.

مردم استان طی یک هفته اخیر حسی متفاوت از سایر ایام دارند اما خانواده‌های شهدا و به ویژه خانواده پ‌های دارای شهید مفقود الاثر، حس و حال ویژه‌ای دارند؛ شاید احساس می‌کنند یکی از این 6 شهید گمنام گلگلون کفن، فرزند خودشان است که از زمان اعزام به 8 سال جنگ تحمیلی، تازه به شهر و دیارش برگشته است.

مادران و پدرانی که شاید یاد آن روزهای جبهه و جنگ می‌افتدند که رزمندگان از خط مقدم بازمیگشتند و مورد استقبال مردم شهر قرار می‌گرفتند؛ اما این بار پیکر رزمندگانی به شهرشان بازگشته که نام و نشانی ندارد و ممکن است همان گمگشته خودشان باشد و فراغشان به وصال رسیده باشد.

آنان که دلخوش به همین عطر شهدا هستند، هر پیکری را نشانی از گمگشته خود می‌دانند...

حال و هوای خراسان شمالی در یک هفته گذشته اینگونه بود و امروز پیکر این گلگون کفن‌های گمنام در نقاط مختلف استان به خاک سپرده شد.

پادگان یگان ویژه نیروی انتظامی خراسان شمالی، اداره کل فرهنگ و ارشاد، دادگستری کل، پتروشیمی، ستاد فرماندهی فراجا و روستای گزآباد شهرستان مانه و سملقان، مکان‌های مشخص شده برای خاکسپاری این شهدای گمنام است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد در آیین خاکسپاری یکی از این شهدای گمنام دفاع مقدس که در محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: امروز که سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است باید بدانیم که بسیاری از پیروزی‌ها و امدادهای غیبی که نصیب جوانانان ما در دوران دفاع مقدس شد، از کمک‌های حضرت زهرا (س) بود.

حجت‌الاسلام رضا نوری با تقدیر و تشکر از خیل عظیم جمعیت که برای تشییع و خاکسپاری این شهید و شهدای دیگر به خیابان‌ها آمدند، گفت: شما امروز در مراسم تشییع و خاکسپاری افرادی حاضر شده‌اید که نامشان را نمی‌دانید، خانواده هایشان را نمی‌شناشید و نمی‌دانید اهل کجا هستند؛ این حضور به دلیل جایگاه شهید نزد خداست.

وی تأکید کرد: ۴۰۰ شهید گمنام، امروز در سراسر کشور به خاک سپرده شدند. شهدایی که برای مبارزه و دفاع از دین و عزت، دفاع از ولایت، حیا و عفاف و تمام ارزش‌های آسمانی، جانشان را فدا کردند.

 

 

انتهای پیام
captcha