روایت بخشی از جنایات داعش در «فرزندان شب» + فیلم
کد خبر: 4110329
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

روایت بخشی از جنایات داعش در «فرزندان شب» + فیلم

کارگردان مستند «فرزندان شب» گفت: در این مستند تلاش کردم بخشی از جنایات داعش در عراق را به تصویر بکشم و نشان دهم که بزرگترین قربانی داعش، زنان و کودکان هستند.

بهروز نورانی‌پور، کارگردان مستند «فرزندان شب» در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه این فیلم به جنایات داعش در عراق نظر دارد، گفت: این کار، اثری جدید در حوزه مستند است که در آن از تکنیک انیمیشن در کنار بازی نابازیگران بهره برده شده است. این کار روایت بخشی از جنایاتی است که داعش در عراق نسبت به کودکان انجام داده است. این مستند، اثری کارشناسی است که پیرامون آن تحقیقات فراوان انجام شده است.

وی افزود: فیلم روایتگر کودک سربازانی است که داعش در جنگ‌های خود از آن استفاده می‌کند. این کار روایتی کاملاً رئال از یک رویداد واقعی است. پس با این کار می‌توان بازسازی واقعیت نیز گفت. هدفم از ساخت «فرزندان شب» این بود تا بگویم در هر جنگی زنان و کودکان اولین قربانیان هستند.

نورانی‌پور ادامه داد: این مستند در 83 دقیقه تولید شده است. این فیلم بخشی از سه گانه‌ای (A۱۷۵ و سه نهزارم) است که درباره جنایات داعش ساخته شده است. در «فرزندان شب» بخش‌های انیمیشن مکمل مصاحبه‌هایی است که در اثر می‌بینیم. ایده و تحقیقات این کار را شخصاً انجام داده‌ام. درباره جنایات داعش قبلاً هم آثاری ساخته شده است، بنابراین تلاش کردم به نوعی به موضوع ورود داشته باشم که تا به حال نمونه آن را ندیده باشیم.

این مستندساز تأکید کرد: این فیلم سینمایی سال 97 تولید شده و تا به امروز چند بار هم به نمایش در آمد است. این کار توانسته جریان‌سازی مطلوبی در مخاطبان داشته باشد. من این موضوع را در نمایش‌هایی که برای مستند داشتیم به عینه مشاهده کردم. درباره دلیل موفقیت این کار هم باید بگویم ساختار جدید و همچنین واقع‌نگری کار توانست مخاطب را جذب خود کند.

انتهای پیام
captcha