هشدار؛ هوای تهران در آستانه شرایط بسیار ناسالم
کد خبر: 4111755
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

هشدار؛ هوای تهران در آستانه شرایط بسیار ناسالم

در حالی که شاخص آلودگی امروز هوای تهران در حدود 160 و وضعیت ناسالم است، سازمان هواشناسی تهران هشدار داد اگر منابع آلاینده کنترل نشود، شاخص کیفیت هوا از ۲۰۰ واحد عبور می‌کند.

هشدار؛ شرایط تهران به بسیار ناسالم می‌رسد

به گزارش ایکنا، مردم تهران طی دو هفته گذشته آلوده‌ترین هفته‌های پایتخت را تجربه کرده‌اند به نحوی که نه تنها تمام مدارس و دانشگاه‌ها غیرحضوری شد، بلکه کارمندانی که جزو گروه‌های پرخطر بودند نیز دورکار شدند. این در حالی است که کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران حاضر نشد دورکارکردن کارمندان طی هفته گذشته را اعلام کند اما با تداوم خطرناک وضعیت هوا، کارمندان در معرض خطر(نه همه کارمندان) دورکار شدند.

هواشناسی تهران نیز با صدور هشدار سطح نارنجی از ادامه پایداری و سکون هوا و افزایش شاخص آلودگی به محدوده بسیار ناسالم (این شاخص هشدار برای سلامتی به حساب می‌آید و هر شخصی ممکن است دچار بیماری شود) در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده برای روزهای سه‌شنبه تا پیش از ظهر چهارشنبه در تهران و ۱۳ شهرستان آن خبر داد.

هواشناسی تهران در این هشدار نسبت به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، آماده باش مراکز بهداشتی و درمان و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه کرده است.

همچنین براساس اعلام سازمان هواشناسی تا چهارشنبه آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تداوم دارد. از چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب و شمال خلیج‌فارس بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی آغاز می‌شود. روز پنجشنبه نیز برای تمامی مناطق کشور به جز جنوب‌شرق بارندگی پیش‌بینی شده است.

همچنین تجمیع ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز کیفیت هوای تهران را در شرایط بسیار نامطلوبی قرار داده است.

یادآوری می‌شود، شاخص هم‌اکنون هوا در تهران عدد 159 و ناسالم برای همه گروها را نشان می‌دهد. در صورتی که شاخص هوا از 200 عبور کند وضعیت هوا بسیار ناسالم شده و هشداری برای سلامتی عموم مردم است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - ۱۳:۳۳
0
0
مگه برای کسی فرقی هم داره. فقط مداد رنگی گرفتن دستشون رنگ ها رو عوض میکنن
captcha