تئاتر سنگری جدی در مبارزه فرهنگی است
کد خبر: 4115910
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
سالاری:

تئاتر سنگری جدی در مبارزه فرهنگی است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نوشت: امروز عرصه‌ فرهنگ و به خصوص صحنه‌ مقدس تئاتر خود یک سنگر جدی برای مبارزه است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی در متن پیام محمود سالاری آمده است: بار دیگر به روزگاری رسیدیم که در یک ضیافت بی‌بدیل فرهنگی به استقبال تکرار یکی از صفات خداوند بی‌همتا و لایزال برویم: «خلق زیبایی» که همواره مورد توجه و لطف حضرت حق بوده است و رکن هستی بر زیبایی دوستی او بنا شده.

«زنده باد» و «جاوید همتتان» می‌طلبد شکوه و جلالی که با تلاشی کم‌نظیر و درکی شاینده در این دوران توسط هنرمندان تئاتر سربلندِ کشور عزتمندمان ایران به صحنه رسیده و در جهادی کم رقیب، حرکت و سرعت قطارش تضمین شده و حتی چند ایستگاه هم تا مقصد به آن اضافه شده است.

امروز عرصه‌ فرهنگ و به خصوص صحنه‌ مقدس تئاتر خود یک سنگر جدی برای مبارزه است. صحنه‌ای است از یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی که سربازان جان‌برکفش که خانواده‌ سختکوش، فهیم و کم‌توقع تئاترند با دستان خالی مقابل شمشیرهای آخته‌ دشمنِ تادندان‌مسلح که از همه چیز در این جبهه به مثابه سلاح استفاده می‌کند، ایستاده‌اند و خیال تسلیم شدن ندارند.

امروز مردم فهیم کشور باید به حوزه‌های فرهنگی برای رشد، برای مقاومت، برای پیروزی و برای اثبات حقانیت خود به جهان جدی‌تر نگاه کنند و مسئولین مرتبط با این عرصه‌ها باید فضا را برای این نگاه جدی‌تر و این شکل توسعه‌یافته از مشارکت عمومی در فرآیندِ توسعه‌ فرهنگی کشور آماده‌تر کنند. بر ذمه‌ی ماست که دستان سربازان جبهه‌ی تئاتر را پُرتر کنیم و اجازه ندهیم که بی‌سلاح بجنگند.

بی‌شک این یک مطالبه‌ بر حق از طرف تئاتر می‌تواند باشد که تجلی حقانیت آن حضور چشمگیر، عاشقانه، سنجیده و مدبرانه‌ی هنرمندان تئاتر کشور در چهل و یکمین دوره از جشنواره‌ تئاتر فجر در جلوه‌ای داخلی و بین‌المللی است؛ در دوره‌ای که به نظر می‌رسد می‌تواند نخستین گام از فراز تازه‌ زیستِ این جشنواره و نو شدن اهداف آینده سازش باشد.

خداوند زیباست، زیبایی آفریده و زیبایی را دوست دارد. خوشا به سعادتتان که در این جشن پرشکوه فرهنگی تا این حد زیبا ظاهر و حاضرشده‌اید و نگاه باری‌تعالی را به خود جذب کرده‌اید.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا ۱۱ بهمن در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha