برگزاری نشست «پرونده باز است» بدون حضور پوراحمد
کد خبر: 4119477
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
با جشنواره چهل‌و‌یکم / 3

برگزاری نشست «پرونده باز است» بدون حضور پوراحمد

نشست خبری فیلم سینمایی «پرونده باز است» بدون حضور کیومرث پوراحمد کارگردان عصر امروز ۱۴ بهمن در پردیس سینمایی برگزار شد.

به گزارش ایکنا، نشست خبری فیلم سینمایی «پرونده باز است» بدون حضور کیومرث پوراحمد کارگردان عصر امروز ۱۴ بهمن در پردیس سینمایی برگزار شد.

در این جلسه علی قائم مقامی (تهیه‌کننده)، مهدی جمشیدیان (صداگذار)، امیرعباس دهقانی (طراح صحنه و لباس)، حمیدرضا یراقچیان (آهنگساز)، شادی مختار، پویا نجفی، مهبد جهان‌نوش و محمدمتین ستاری (بازیگران فیلم) حضور داشتند.

قائم مقامی در ابتدای جلسه بیان کرد: دوست داشتم اقای پوراحمد حضور داشتند حتی امروز هم با ایشان صحبت کردند که تشریف بیاوردند و نیامدند. ایشان پیشکسوت سینماست و حق به گردن سینما دارند. من دیدم تمایل ندارند دیگر اصراری نکردم. قصه فیلم به لحاظ زمانی در سال ۱۳۹۰ روایت می‌شود. نظر دوستمان این است که دوره‌ این فیلم‌های اخلاقی گذشته است اما نظر ما اینگونه نیست. این فیلم ترکیبی از واقعیت و خیال نویسنده است. در کل اگر بخواهم بگویم ۵۰ درصد براساس واقعیت بوده است.

شادی مختاری بازیگر نیز در این جلسه بیان کرد: کار کردن با آقای پوراحمد برایم افتخار بود و برایم مهم بود با ایشان کار کنم. بازی کردن در فیلم ایشان که پیشکسوت هستند چالش‌های خاص خودش را داشت و با همکاری فیلمسازان جوان متفاوت است. من حدود ۸ سال قبل در کاری خبرنگار بودم، ولی قبول این نقش برای بار دوم تعمدی نبود شاید اگر آقای پوراحمد کارگردان نبود، نقش خبرنگار را قبول نمی کردم تا در نقشی تکراری ظاهر شوم، ولی سعی کردم متفاوت باشم تا با نقش قبلی‌ام در کاراکتر خبرنگار شباهت نداشته باشد.

پویا نجفی دیگر بازیگر فیلم هم اظهار کرد: کار کردن با کیومرث پوراحمد حساسیت‌هایی دارد اما یکی از قشنگ‌ترین کارهایی بود که در این چند سال انجام دادم. از زمان پیش‌تولید تا زمان تولید با کارگردان جلسات بسیاری گذاشتیم و بارها و بارها با هم صحبت کردیم تا همه ما بازیگران بتوانیم به نقش نزدیک شویم.

در ادامه نشست تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که چرا جامعه خبری فیلم شبیه به دنیای واقعی خبرنگاران نیست، عنوان کرد: این فیلم در سال ۱۳۹۰ است و شرایط رسانه شبیه به سال ۱۴۰۱ نیست. این که می‌گویید خبرنگار در فیلم «پرونده باز است» واقعی نیست به این دلیل است که شرایط خبری در ۱۱ سال اخیر تغییر پیدا کرده است. لوکیشن خبری در خبرگزاری ایلنا فیلمبرداری شده است.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: هدف و حرف فیلم «پرونده باز است» گذشت کردن است‌. فیلمنامه این فیلم بارها توسط مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه خوانده و بررسی شده و به هیچ وجه ایرادات حقوقی و کیفری ندارد. درضمن همان‌طور که گفتم تنها ۵۰ درصد این فیلم واقعیت دارد. 

وی در پاسخ به این این سوال که آیا قوه قضاییه در این فیلم سرمایه‌گذاری کرده است یا خیر؟ پاسخ داد: این فیلم در بخش خصوصی تهیه شده است. سرمایه آن متعلق به بنده است و هیچ سازمانی در تهیه آن دخیل نیست. کاری که قوه قضاییه کرد، امکاناتی داد مانند در اختیار گذاشتن زندان و دادگاه که ما توانستیم در آن فیلمبرداری کنیم و همکاری خوبی داشتند.

انتهای پیام
captcha