خیّران بیماران شیمی‌درمانی را در آغوش گرفتند
کد خبر: 4119836
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

خیّران بیماران شیمی‌درمانی را در آغوش گرفتند

ساختمان خیرساز امیرالمومنین(ع) و بخش شیمی درمانی ساختمان امید بیمارستان شریعتی تهران که با کمک خیران ساخته شده است امروز افتتاح شد.

خیرین این بار بیماران شیمی درمانی را در آغوش گرفتند

به گزارش خبرنگار ایکنا، ساختمان خیرساز امیرالمومنین(ع) و بخش شیمی‌درمانی ساختمان امید بیمارستان شریعتی تهران، امروز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه با حضور حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسئولان بیمارستان شریعتی و جمعی از خیران کشور افتتاح شد.

در این مراسم، احمدرضا جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی به خدمات این بیمارستان به مردم اشاره کرد و گفت: بسیاری از بیماران صعب‌العلاج از سراسر کشور برای درمان به بیمارستان شریعتی مراجعه می‌کنند و ما ۶۴۹ تخت فعال با ضریب اشتغال ۸۰ درصد داریم و هفت قطب علمی، دو پژوهشکده و یک پژوهشگاه در این بیمارستان فعال هستند. از ابتدای سال نیز ۳۳۰ هزار مراجعه به درمانگاه ۴۳ هزار مراجعه به اورژانس و ۳۶ هزار بستری داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۴۴ بنیان این بیمارستان با راه‌اندازی که پزشگی هسته‌‌ای بود افتتاح شد، گفت: این مرکز بزرگترین و مهم‌ترین مرکز پزشکی هسته‌ای است و در امر تحقیق و درمان رادیودارو فعال بوده و کارهای بالینی و پژوهشی ۱۶ رادیودارو در این مرکز انجام شده است.

جمشیدی تصریح کرد: ما از اول مدیون خیرین بودیم که با ما همکاری کردند و نمونه بارز آن ساختمان امید است که خانم سیداحمدی به یاد همسر و فرزندشان آن را ساخته‌اند و خانم فاطمه عرب و همسر ایشان آقای محمدحسن شمس‌فرد نیز ساختمان امیرالمومنین(ع) را ساختند و امروز این مرکز افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: طی یک سال اخیر مجمع خیرین حمایت از بیماران بیمارستان شریعتی تشکیل شده و منشأ خدمات زیادی بوده است و ۲۳ دستگاه توسط مجمع خیرین خریداری و تحویل بیمارستان شده است.

رئیس بیمارستان شریعتی اعلام کرد: بخش فیزیوتراپی و آزمایشگاه مرجع کلینیک خیریه امیرالمومنین(ع) نیز امروز افتتاح می‌شود و بخش سنگ‌شکن و دارویی نیز به زودی آغاز به کار خواهد کرد. همچنین بخش دیگری در ساختمان امید (که این بخش نیز خیرساز است) افتتاح می‌شود که خدمات سرپایی شیمی درمانی را با کیفیت بالا ارائه می‌کند.

رفع سوء تغذیه مادران باردار به کمک خیرین

در ادامه، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشکر از خیرین گفت: ۶۰ میلیارد تومان خیرین در حوزه بهداشت کمک کرده‌اند و این دست ما را برای برداشتن کارهای بر زمین مانده باز کرد. ما نگران تغذیه مادران باردار و کودکان مناطق محروم بودیم که سوء تغذیه داشتند اما کمک خیرین دست ما را باز کرد که به افرادی که به صورت سیستماتیک شناسایی شده‌اند کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه بر روی تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های نوین تاکید دارد و مرتب جلسه و پایش در این حوزه داریم، گفت: پروژه شهید سلیمانی در حال انجام است و با راه‌اندازی این مرکز ۵۰۰ استارتاپ در حوزه سلامت خواهیم داشت. بنابر این پیشنهاد می‌کنم خیرین شاخه حمایت از فناوری را به حمایت‌های خود اضافه کنند. 

خیرین این بار بیماران شیمی درمانی را در آغوش گرفتند

قناعتی خاطرنشان کرد: در ایران ۳۵ درصد پروپوزال‌ها به جمعبندی می‌رسد و اگر سرمایه‌گذاری شود سود بخش خواهد بود اما مشکل این است که ما از ایده‌ها حمایت نکرده‌ایم. 

حسن نامی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان تهران نیز گفت: در ۵۲ مورد یا جزو ۱۰ کشور یا جزو چهار کشور برتر جهان هستیم و این نبود مگر به همت دانشگاه، اساتید و دانشجویان.

وی اضافه کرد: جامعه پزشکی ما جامعه نخبگی است چون برترین‌ها جذب این رشته می‌شوند و به همین دلیل در سطح جهان جزو بهترین‌ها هستند اما این پیشرو بودن برای اینکه ‌دردی را بزداییم یا کاری کنیم دردی ایجاد نشود نیاز به پشتیبانی دارد.

کاری بدون پشتیبانی مردم به نتیجه نمی‌رسد

نامی از خیرین خانم عرب و شمسی فرد تشکر کرد و گفت: امروز در ایران هیچ کاری بدون پشتیبانی مردم به نتیجه نمی‌رسد. ما در دفاع مقدس دیدیم که چون مردم حضور داشتند دشمن نتوانست تکه‌ای از ایران را جدا کنند. امروزه به همت پزشکان کارهای ارزنده‌ای در زمینه مختلف انجام شده است اما نیاز به ادامه دارد و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور تلاش می‌کنند کمک خیرین برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پژوهشی را جلب کنند.

در ادامه این مراسم، سیدمحمد طباطبایی، عضو مجمع خیرین سلامت نیز با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال 94 پروژه افتتاح و ۱۳۰ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: این نشان می‌دهد مردم پای کار هستند و وقتی مردم پای کار باشند کار پیش می‌رود.

وی افزود: خیلی‌ها سوال می‌کردند با توجه به شرایط اقتصادی کنونی آیا سال 1401 کمک خیرین به اندازه سال قبل خواهد‌ بود؟ اما این پروژه‌ها نشان داد مردم پای کار هستند. البته خیر احترام می‌خواهد و می‌خواهد مشکلشان برای انجام کارهای خیر برطرف شود.

طباطبایی در پایان سخنانش خطاب به خیرین، گفت: بیمارستان شریعتی نیاز به کمک دارد و با این حجم کار علمی که انجام می‌دهد، نیازمند مرمت و بازسازی است. 

زهرا ایرجی

انتهای پیام
captcha