کلنگ‌زنی ۲۰ مسجد جدید در سال ۱۴۰۲
کد خبر: 4134276
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
زاکانی خبر داد:

کلنگ‌زنی ۲۰ مسجد جدید در سال ۱۴۰۲

شهردار تهران از کلنگ‌زنی ۲۰ مسجد جدید در طول سال ۱۴۰۲ خبر داد.

زاکانیبه گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: علیرضا زاکانی، شهردار تهران در آئین افتتاح پروژه‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی منطقه ۱۹ در قالب پنجاه و دومین پویش «امید و افتخار» گفت: امروز شاهد افتتاح پروژه‌های فرهنگی و مذهبی هستیم که گل سرسبد آن‌ها بهره‌برداری از «مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع)» است.

وی افزود: ما چهار تحول در شهر را دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها تحول نرم و روحی شهر است که در مقابل تحول کالبدی شهر قرار می‌گیرد. یک تحول نرم که ناظر بر سبک زندگی هدف‌گذاری کردیم و این تحول، محورش مسجد است. مسجد پیوستگی به مدرسه، خانواده و همه امورات محل را مدنظر قرار می‌دهد.

شهردار تهران ادامه داد: سال گذشته شورای شهر تهران نظام نامه محلات را تصویب کردند تا با مشارکت مردم محلات اداره شود که این موضوع در دو بخش اجزا و عناصر که از متن مردم اما با جایگاه حقوقی مثل ائمه جماعت، مدیران آموزش و پرورش و ... دیده شده و بخش دوم نیز موثرین محل هستند. کسانی که از اثرات آن‌ها محله به طیف‌های مختلف بهره‌مند می‌شود.

زاکانی تأکید کرد: ما دو جهت در مدیریت شهری را دنبال کردیم که یکی از آنها رونق و توسعه مساجد بود. در همین راستا امسال ۲۰ مسجد جدید کلنگ زنی می‌شود و سال به سال این توسعه شدت پیدا می‌کند و نکته دوم خدمتی است که در مساجد ارائه می‌شود.

وی افزود: توجه به مدارس، خانواده‌ها و ایجاد هویت و کارکرد برای رضایتمندی مردم در محل توسط مساجد در جامعه رونق پیدا می‌کند و همچنین تلاش در جهت توسعه رقابت بین مساجد و محلات در امور خیر امکانی را فراهم می‌کند که ظرفیت‌های محلی را بشناسیم و در جهت رشد محلات به کار بگیریم. برای ما افتخار امروز این است که در منطقه ۱۹ یکی از پروژه‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد مسجد است.

شهردار تهران اظهار کرد: تعلیم و تربیت  مسجد در جامعه جاری و ساری می‌شود. منطقه ۱۹ در سال‌های آینده چهره دیگری را به خود می‌بیند. منطقه‌ای که ظرفیت‌های بکری دارد که در جهت توسعه کاری و ساخت و ساز امکانی را فراهم می‌کند که چشم امید ما این است که از این طریق فاصله طبقاتی شمال و جنوب شهر را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: مناطقی همچون مناطق ۱۸، ۱۹ و ... مناطق مستعدی هستند و این مناطق در آینده جزو مناطق سرآمد خواهند شد. در حال حاضر در تهران منطقه ای داریم که رشد کرده اما سرانه‌های کافی در آن دیده نشده و از هفت سرانه اصلی شش سرانه را ندارد ولی منطقه ۱۹ باید از امروز که برای آینده آن برنامه ریزی می‌کنیم برای سرانه‌های آن فکر کنیم. امیدواریم با همتی که خود مردم منطقه، روحانیت و ... دارند، به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

انتهای پیام
captcha