همه تقدیرات خداوند برای مؤمن خِیر است + عکس
کد خبر: 4143330
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

همه تقدیرات خداوند برای مؤمن خِیر است + عکس

کارشناس دینی هیئت مذهبی معظم زینب صبور(س) کمالشهر گفت: همه تقدیرات خداوند برای مؤمن خِیر است و وقتی دستور دهد که نعمتی به سمت انسان بیاید، هیچ نیرویی جلودار او نیست.

حجت‌الاسلام کمالی‌دهقان

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، جشن گرامیداشت مقام دختر و سالروز میلاد دختر موسی بن جعفر(ع)، عصر چهارشنبه، ۳ خردادماه، با حضور خواهر شهید سید‌روح‌الله عجمیان در محل هیئت مذهبی معظم زینب صبور(س) کمالشهر شهرستان کرج با نوای بانوان مولودی‌خوانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمالی‌ دهقان، به تبیین عبارات آیه «رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ» پرداخت و گفت: انسان‌ها در مسائل کاری و امور زندگی و سایر مناسبات اجتماعی باید سعی و مراقبت کنند که امانتدار داشته‌های خویش و داده‌های الهی باشند.

وی با بیان این مطلب که حريم ميان زن و مرد حتی در جایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی دارای يك ارزش انسانی است، تصریح کرد: خدمت به مردم را خالصانه انجام دهيم و حتی حل مشكلات خود را از خداوند بخواهيم و در كمك به ديگران و انجام کارهای خیر، شرطى قرار ندهيم و سريع اقدام كنيم تا موجب رضایتمندی مردم و خوشنودی پروردگار متعال شود.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه ولايت و رهبرى رمز وحدت و عزت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد(ص) فرمود: از كسى كه خداوند به او «ولايت امر» داده است، حرف شنوى و اطاعت داشته باشيد، چرا كه اين اطاعت، نظام‌بخش اسلام است و در واقع انسان‌ها باید توجه داشته باشند که «إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ».

حجت‌الاسلام کمالی‌دهقان با بیان اینکه خداوند متعال بنده توبه‌کار را دوست دارد، افزود: توبه در واقع به معنای در آغوش خدا قرار گرفتن است و یعنی انسان‌ها نسبت به رحمت و بخشش پروردگار متعال نباید ناامید و نالان باشند بلکه باید توجه داشته باشند که خالق جهان بهترین رفیق و یاور است و قدرت او مافوق دنیا و امور آن است.

وی ادامه داد: خداوند کاری ندارد که شما در کجا زندگی می‌کنید و یا چقدر درآمد دارید، بلکه در واقع اگر پروردگار متعال بخواهد همه چیز ممکن خواهد بود زیرا همه تقدیرات خداوند برای مؤمن خِیر است و وقتی دستور دهد که نعمتی به سمت شما بیاید، هیچ نیرویی جلودار او نیست لذا موهبتی که خداوند دستور داده است به سمت شما بیاید، با خیر و خوشی اتفاق می‌افتد.

ضرورت نهادینه شدن بستر برنامه‌ریزی تربیتی و فرهنگی در خانواده‌ها

این کارشناس دینی، وجود فرزند دختر را رحمت و فرزند پسر را نعمت دانست و گفت: وجود فرزند دختر در خانواده و سایر بخش‌های جامعه مانند الماس و طلا با ارزش است. دختران در نزد والدین به لطافت و محبت نیاز دارند که باید در کنار این مراقبت‌های اجتماعی و مهارتی جا دارد بر روی تفکر و نوع سبک زندگی آن‌ها یک برنامه‌ریزی تربیتی و فرهنگی داشته باشیم.

یادآور می‌شود، بانوان حاضر در این مراسم معنوی، زیارت عاشورا را به‌صورت جمع‌خوانی قرائت و ثواب آن را به حضرت معصومه(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و امام زمان(عج) هدیه کردند.

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha