خطر تهاجم فرهنگی جوانان و خانواده را تهدید می‌کند
کد خبر: 4144265
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
آیت‌الله مدرسی:

خطر تهاجم فرهنگی جوانان و خانواده را تهدید می‌کند

مرجع تقلید شیعیان در عراق نسبت به خطر تهاجم فرهنگی که از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به فرزندان ما می‌رسد و سعی در بزرگ‌سازی افراد کم‌اهمیت و الگو قرار دادن برای جوانان ما دارند، هشدار داد.

آیت‌الله‌ مدرسی از مراجع تقلید شیعیانبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در عراق در دیدار با وحید الداموک الاعرجی، رئیس سادات الاعرجیه در کربلای مقدس و هیئت همراه وی، نسبت به خطر تهاجم فرهنگی که از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به فرزندان ما می‌رسد که سعی در بزرگ‌سازی افراد کم‌اهمیت و الگو قرار دادن برای جوانان ما دارند، هشدار داد.

وی این تلاش‌ها را بیل‌های مکانیکی برای نابودی جامعه اسلامی توصیف کرد که با تخریب خانواده و سپس طایفه شروع شد و با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ‌های انحرافی که هیچ ربطی به جامعه ما ندارد به نابودی کشور منجر شد.

آیت‌الله مدرسی گفت: اسلام به خانواده عنایت و توجه زیادی دارد و نظام مشخصی برای آن قرار داده است که آن‌را از شر فتنه‌ها مصون می‌دارد. اگر خانواده اصلاح شود کل جامعه اصلاح می‌شود و اگر فاسد شود کل جامعه فاسد می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده در اسلام به معنای کوچک پدر، مادر و فرزند و همچنین به معنای وسیع‌تر آن یعنی طایفه، در جامعه و زندگی یک نهاد مقدس است، بنابراین دشمنان و صاحبان فتنه در درون و بیرون بر آن آمدند تا بنا و هستی آن را ویران و نابود کنند و پایه‌ها و ستون‌هایش را تضعیف کنند و به آن ضربه بزنند.

مرجع تقلید شیعیان در عراق ضمن دعوت به پاسداری و دفاع از ارکان خانواده و ساختن آن بر اساس اصول و مبانی اسلام گفت: خانواده ظرف ارزش‌های دینی و اخلاق حسنه است، بنابراین هر چه بیشتر این ارزش‌ها را در آن بکاریم برای جامعه بهتر است. پاسخ به زندگی و بهره‌مندی از آن به خانواده مصونیت می‌بخشد، آن‌را تقویت می‌کند و باعث پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر می‌شود.

انتهای پیام
captcha