سینمای ایران هرگز تحریم نخواهد شد
کد خبر: 4144683
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
خزاعی در نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس:

سینمای ایران هرگز تحریم نخواهد شد

محمد خزاعی گفت: سینمای ایران هرگز تحریم نخواهد شد زیرا جهان تک‌قطبی سینما تمام شده است و علی‌رغم گروهی اندک برای به حاشیه راندن سینمای ایران، قطب‌های دیگر، سینمای ایران را دوست دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فارابی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس که شب گذشته در فارابی برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که فرصتی فراهم کرد که در جمع دوستان، همکاران و راویان تصویرگری انقلاب و دفاع مقدس باشیم. جمعی که سالیان سال ارزشمندانه راوی هشت سال دفاع مقدس و مقاومت مردم این سرزمین  بوده‌اند و جمعی که اگر تلاش‌ها و خدمات آن‌ها نمی‌بود امروز تحریف آشکاری از دوران حماسه و مقاومت رقم می‌خورد. شاید اگر شما نبودید، این روایتگری‌ها ثبت و ضبط و ماندگار نمی‌شد. شما دوستان در سینما با ساخت آثار پیرامون این دوران طلایی تاریخ کار مهمی انجام دادید و خوشا به سعادت شما. اگرچه گاهی این مجاهده‌ها در ناملایمات گم می‌شود. اگر شما نبودید نمی‌توانستیم دستاوردهای این هشت سال را به جوانان امروز منتقل کنیم. قطعاً، ترویج مبانی معرفتی انقلاب و تلاش برای انتقال میراث ارجمند شهیدان کمتر از جنگیدن در میدان نبرد نیست.

وی ادامه داد: از شما ممنونم که ایستادگی و مجاهده کردید و جنگیدید تا بتوانید با صداقت تمام داستان‌های واقعی دفاع مقدس را در حد توان روایت کنید. حدود 300 سینماگر امشب در این گردهمایی ویژه حضور داشتند. بزرگان سینما در کنار مدیران سازمان سینمایی و سایر نهادها کنار هم بودند تا فارغ از مسائل 1401 امروز کنار هم جمع شده باشیم.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: چند نکته‌ای را می‌خواهم اینجا مطرح کنم. از کسانی که کمک کردند تا در سال 1402 و تا امروز برخی مشکلات سینما حل شود، تشکر می‌کنم. کسانی که آمدند و جلساتی گذاشتند تا مشکلات برخی از دوستان که ناآگاهانه دچار مشکلاتی شدند، برطرف شود. سال 1401 سال پرفرازونشیبی در حوزه فرهنگ و سینما بود که در یادها خواهد ماند. گاهی خبرها و حواشی‌ای از گوشه و کنار شنیده می‌شود که سینمای ایران تحریم خواهد شد. اما صادقانه بگویم تحریم نوعی توهم است. در ادبیات تحریم عقلانیت و حکمت نیست. هر نوع تحریمی در دنیای امروز به‌ویژه برای جامعه و کشور غنی، توانمندی مانند کشور ما به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و اعتقادی توهمی بیش نیست. تحریم ادبیات انسان‌های ضعیف است. همه این‌ها از روی ضعف مطرح می‌شود و سینمای ایران هرگز تحریم نخواهد شد زیرا جهان تک‌قطبی سینما تمام شده است و علی‌رغم گروهی اندک برای به حاشیه راندن سینمای ایران، قطب‌های دیگر، سینمای ایران را دوست دارند. شاید بعضی‌ها بیانیه‌هایی صادر کنند اما این‌ها واقعیت ندارد و این تلاش‌های بیهوده آن‌ها به نتیجه نخواهد رسید. این‌که عده‌ای که قبلاً سینماگر ایران بودند و حالا علیه مام وطن و علیه مردم و سینمای ایران فعالیت می‌کنند، درست نیست. آثار سینماگران ما در دنیا می‌درخشد. چه بخواهند و چه نخواهند ما فیلمسازانی داریم که دنیا دنبال آثار آنان است و سینمای ایران تحریم شدنی نیست. باید به اقتدار فرهنگی خود در عرصه بین‌الملل بیشتر بیندیشیم.

وی اضافه کرد: در سایه همدلی و همگرایی به رشد و رونق سینمای ایران کمک کنیم و اجازه ندهیم افرادی با خودخواهی و زیاده‌خواهی و منویات شخصی و سیاسی خویش، منافع کل خانواده سینما را به مخاطره بیندازند.

انتهای پیام
captcha