جشن «شمس‌الشموس» در کمالشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4145047
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

جشن «شمس‌الشموس» در کمالشهر برگزار شد + عکس

مراسم جشن «شمس‌الشموس» به‌مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، ۹ خردادماه در پارک فاطمیه کمالشهر کرج برگزار شد.

جشن شادمانی و مسابقه فرهنگی شمس الشموس البرز

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم جشن «شمس‌الشموس» به‌مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) از سوی پایگاه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) کرج، ۹ خردادماه در پارک فاطمیه کمالشهر با حضور کودکان و مادران البرزی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر مقصودی، کارشناس دینی دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز در این مراسم با تأکید بر اینکه گسترش فرهنگ دینی و خصایص اخلاقی و ارائه تجارت ارزنده از ضروریات اولویت‌دار در هر جامعه برای تمدن‌سازی و تمدن‌آفرینی است، اظهار کرد: انسان‌ها در تمامی مراحل کار و زندگی شخصی و اجتماعی و خانوادگی باید خصایص رازداری را از پروردگار متعال و امانتداری و خوش‌اخلاقی را از پیامبر مکرم اسلام(ص) و صبوری و دانش‌اندوزی را از حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) بیاموزد و به‌عنوان بهترین الگو و سیره و سبک زندگی استفاده کند.

کارشناس دینی دانشگاه علوم‌ پزشکی استان البرز با بیان اینکه مقطع ترویج دین و فرهنگ‌سازی اسلام ناب محمدی(ص) از سال ۱۴۸ هجری قمری آغاز و تا سال ۲۵۴ هجری قمری ادامه یافت که از دوران امامت امام کاظم(ع) تا امام هادی(ع) را دربر می‌گیرد، گفت: امام رضا(ع) ۳۵ سال از عمر شریف خود را با پدر گرامی خویش امام موسی بن جعفر(ع) گذراند و در این میان در امتداد سیره پدر بزرگوار خویش، پیش از امامت در همگانی کردن معارف وحیانی نقش مؤثری داشت. امام رضا(ع) در دوره امامت خود، جهاد فرهنگی را در گامی فراتر و دانش‌بنیان مبتنی بر علوم الهی به صحنه حاکمیت کشاند و فرهنگ اهل‌ بیت(ع) را در آن عرصه به نمایش گذاشت.

یادآور می‌شود، این مراسم که از سوی پایگاه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) کرج با همکاری حوزه مقاومت ۴۱۸ حضرت معصومه(س) برگزار شد با برنامه‌های اعطای کمک‌هزینه سفر مشهد مقدس به خانواده‌ مهدی عبداللهی، ایستگاه نقاشی کودکان شمس‌الشموس، اهدای جوایز به سوگند مرادی، ساره حسینعلی‌زاده، دنیا حجتی، نازنین‌زهرا کریم‌خانی، درسا عزیزی به‌عنوان نفرات برگزیده بهترین خاطره‌نویسی روز دختر، مولودی‌خوانی حسین عزیزیان، اجرای مسابقه فرهنگی داستان‌های قرآنی پیامبران الهی، نورافشانی و ختم صلوات نثار روح پاک شهدا، همراه بود.

هاجر محمدی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha