محکومیت گسترده دانشگاه آمریکایی پس از اقدام علیه دانشجوی حامی فلسطین
کد خبر: 4145131
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

محکومیت گسترده دانشگاه آمریکایی پس از اقدام علیه دانشجوی حامی فلسطین

حذف یک ویدیوی حمایتی از فلسطین توسط مقامات دانشگاهی در آمریکا، موج گسترده محکومیت اقدام مسئولان این دانشگاه را درپی داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه عربی 21، اقدام یکی از دانشگاه‌های آمریکایی به حذف کلیپی که مربوط سخنرانی در حمایت از فلسطین بوده است، انتقادات و محکومیت‌های گسترده‌ای را درپی داشته است.

یک کلیپ ویدئویی از مراسم افتتاحیه جشن فارغ‌التحصیلی دانشکده حقوق دانشگاه کیونی (CUNY) در نیویورک ساعاتی پس از شروع جشن از کانال یوتیوب این دانشگاه حذف شد. امری که از نگاه دانشجویان و فعالان بدین علت بوده است که فاطمه محمد، دانشجوی دانشگاه درباره فلسطین و مشکلات اساسی در ایالت‌هایی که ارتش، پلیس، ادارات مهاجرت و زندان‌ها در آن مستقر هستند، صحبت کرد.

این درحالی است که تمامی فیلم‌ها و ویدیوهای مربوط جشن فارغ‌التحصیلی از سال 2014 تا 2021 در صفحه یوتیوب این دانشگاه موجود است.

فاطمه محمد، دانشجوی یمنی است که از سوی همکلاسی‌هایش برای ایراد سخنرانی معرفی شده بود و او در سخنرانی خود جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و نقض حقوق بشر توسط این رژیم را محکوم کرد.

وی در سخنرانی خود گفت: اسرائیل همچنان به شلیک بی‌هدف گلوله‌ها و بمب‌ها به نمازگزاران، کشتار سالمندان و جوانان و حمله به مراسم تشییع جنازه و قبرستان‌ها ادامه می‌دهد. این رژیم اوباش را تشویق می‌کند تا خانه‌ها و محل کار فلسطینی‌ها را هدف قرار دهند و در چنین شرایطی سکوت ما دیگر قابل قبول نیست.

بعداً، هیئت امنای این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرده و مدعی شده که گفتمان دانش‌آموزان یمنی‌الاصل در رده «سخنان نفرت‌آمیز» قرار می‌گیرد.

هیئت امنای دانشگاه در بیانیه خود می‌افزاید: آزادی بیان ارزشمند است با این حال، سخنان تنفرآمیز نباید با آزادی اشتباه گرفته شود. متأسفانه، سخنانی که توسط دانشجوی منتخب در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشکده حقوق بیان شد، در دسته سخنان تنفرآمیز قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha