به گزارش ایکنا از خراسانشمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجتالاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسانشمالی عصر روز گذشته 12 خرداد در نشست تبیینی مسئولان هیئتهای مذهبی که در مشهد مقدس برگزار شد اظهار کرد: اگر میخواهیم فعل و قول و تقریر امام معصوم(ع) بهره ببریم باید بدانیم که هر حرکت امام معصوم(ع) مغایر مسیر الهی و از طرف خداوند نیست و این مسئله را همه افرادی که دوران غیبت را درک کردهایم میفهمیم اما آنهایی که در دوران قیام اباعبدالله الحسین حضور داشتند و ایشان را به دلایل مختلف یاری نکردند، متوجه نشدند حتی افرادی مانند محمد بن حنفیه.
وی ادامه داد: اگر امروز در مکه و مدینهای که پیغمبر (ص) در دوران حیات مبارکشان اعلام کردند: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» میبینیم اذان از مأذنهها و گلدستههای مساجد پخش میشود و اشهد ان علیا ولی الله گفته نمیشود، ولی در شام امروزی تمام گلدستهها اذانهایی با ذکر «اشهد ان علیاً ولی الله» پخش میشود این است که پیام کربلا و نهضت عاشورا به وسیله زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) به آنها رسد و سیاستهای بنی امیه را نابود کرد.
رفیعی افزود: برخی از اهداف قیام اهل بیت (ع) در طول تاریخ روشن میشود؛ اما لزوماً همیشه این گونه نیست، بنابراین ما موظیم که نسبت به قیام اهل بیت (ع) و تصمیمات آنها تسلیم باشیم.
وی یادآورشد: ما باید یاد بگیریم که در مقابل قول و فعل و تقریر امام (ع) تسلیم باشیم که اگر امام (عج) ظهور کردند، در مقال ایشان نایستیم و اِن قُلت نیاوریم ، کما این که امروزه با سبک زندگی و رفتارها و کردارهایمان و حتی نوع برگزاری مجالس مان در هیئات مذهبی خواسته یا ناخواسته در مقابل فرمان اهل بیت (ع) ایستادهایم.
رفیعی افزود: تمرین این مسئله باید از همین دوران غیبت و در گوش به فرمان بودن به فرامین نایب برحق امام زمان (عج) یعنی مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) آغاز شود و یکی از مهمترین آزمایشها و تمرینها همین فرمان جهاد تبیین و در ادامه آن فرزندآوری است که حتی خیلی از افراد حزب اللهیها هم در اطاعت کردن می لنگند و در فرزندآوری رغبتی نشان نمیدهند.
وی تصریح کرد: سلمان فارسی نمونه بارزی از تسلیم محض بودن در برابر امر ولی بود که حتی در قدم برداشتن پست سر پیامبر (ص) هم این مسئله را رعایت میکرد تا جایی که پیامبر (ص) فرمودند: «سَلمانُ مِنّا اَهلَ البَیت»
رفیعی افزود: یکی از مهمترین اقدامات و حرکتهای امام رضا (ع) هجرت و قبول کردن ولیعهدی مأمون بود که عدهای با این مسأله مخالفت کردند و امام رضا (ع) را زیر سؤال بردند و در تسلیم محض بودن در برابر قول و فعل و تقریر امام (ع) لنگ میزدند.
وی تصریح کرد: در تصمیم امام رضا (ع) برای هجرت و قبول ولایت عهدی مأمون اهدافی وجود داشت که برخی آن را نمیفهمیدند که یکی از آنها رویارویی با مردم به صورت حضوری در مسیر هجرت و نشر روایتهای پیغمبر (ص) بین جامعه دینی بود.
رفیعی افزود: با تأسی از هجرت و اقدام علی بن موسی الرضا(ع) دو بار امام زادگان قیام و هجرت کردند و به سوی ایران آمدند تا مکتب تشیع را در ایران مستحکمتر کنند و این گونه است که به برکت همین هجرتها ایران تنها حکومت صد در صد شیعی در دنیا است در حالیکه این مسأله را در عراق که مدفن بسیاری از ائمه و امام زادگان است نمیبینیم.
وی گفت: که این مسأله به ما آموخت که اگر میخواهم از حکومتهای ظالم خلاص شویم باید عدهای مجاهدانه حرکت کنند، هجرت و قیام کنند و اگر لازم شد در این مسیر گرفتار شوند تا مکتب تشیع و دین مبین اسلام ترویج پیدا کند.
وی با اشاره به حدیث سلسله الذهب ،گفت: نگاه به اهل بیت (ع) این است که برای قرار گرفتن در دژ مستحکم اسلام و دنبال کردن و رسیدن به حکومت مهدوی و ظهور امام زمان(عج) تنها دعا کردن لازم نیست؛ بلکه باید اقدام کنیم و در غیبت امام (عج) پشت سر ولی فقیهمان باشیم و برای تسلیم محض بودن در برابر اوامر امام عصر(عج) تمرین کنیم که اقدامات مجاهدان دوران دفاع مقدس و مجاهدتهای مدافعان حریم و حرم از جنس همین تمرینها بود.
رفیعی یادآورشد: امروز فرمان جهاد تبیین صادر شده است و همانطور که می بینیم دشمن در مسئله حجاب برخی جوانان ما را گرفتار کرده است، آیا حاضریم به فرمان ولی به خط شویم و به میدان بزنیم و با جهاد تبیین از این گذر سخت عبور کنیم که در این مسئله و مسائل دیگر من جمله مسائل اقتصادی نقش جوانان و نوجوانان اهمیت بسزای دارد که باید مورد توجه همه قرار بگیرد.
انتهای پیام