اجرای طرح سواد قرآن پایه در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4209028
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

اجرای طرح سواد قرآن پایه در خراسان‌شمالی

استاندار خراسان‌شمالی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اجرای هر چه بهتر طرح سواد قرآن پایه مشارکت کنند.

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی ظهر امروز ۱۸ فروردین در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای طرح سواد قرآن پایه در استان، اظهارکرد: معتقدم  وجود سواد قرآنی به مراتب از سواد آموزشی برای سوادآموزان نهضت قوی‌تر است.
 
وی با اشاره به تامین ۲۰۰ کتاب قرآن‌ برای سوادآموزان، یادآورشد: دستگاه‌های اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی،  فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تامین این کتاب‌ها اقدام کنند.
 
حسین‌نژاد با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم، افزود: همه ما در هر سطح و جایگاهی مدیون معلمان خود هستیم بنابراین باید شان و منزلت آنان را حفظ کنیم.
 
وی با بیان اینکه دهیاران، فرمانداران از صمیم قلب برای بزرگداشت مقام این بزرگواران تلاش کنند، نه اینکه چون دستور یا مصوبه شورای آموزش و پرورش بوده به آنان‌ سر بزنند، گفت: حضور مدیران در مدارس برای عرض خداقوت انگیزه دانش آموزان را افزایش داده و الگوسازی نیز می‌شود.
 
وی یادآورشد: در برهه‌هایی از زمان مطالبات فرهنگیان دستخوش تغییراتی و ناملایماتی قرار گرفت اما در دولت سیزدهم بود که طرح رتبه‌بندی معلمان اجرا شد و باید حرکت‌های قوی‌تری برای این افراد در جامعه صورت گیرد زیرا معلمی شغل و سیره انبیاء است.
 
حسین‌نژاد در خصوص تامین ملزومات لازم آموزش و پرورش استان برای برپایی امتحانات نهایی، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در این مهم آموزش و پرورش را یاری کنند تا دغدغه‌های موجود مرتفع شود.
 
اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌‌شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: باید مقدمات برپایی امتحانات نهایی بیش از ۲۷ هزار و ۶۰۰ دانش آموز پایه دهم تا دوازدهم در استان فراهم شود که در این راستا به ۲۰ عدد اسکنر و ۲۰ عدد چاپگر پرسرعت نیاز داریم که حدود شش میلیارد تومان اعتبار را می‌طلبد.
 
وی یادآورشد: طی سال جاری یک هزار نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ در مقطع ابتدایی،  ۴۱۷ نفر مربیان هنر و آموزگار پرورشی و ۵۷۹ نفر نیز متعهدین خدمت جذب این سازمان می‌شوند.
 
وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی این سازمان در استان، افزود: باید هماهنگی‌های لازم به منظور برخورداری از فضاهای‌ آموزشی جهاددانشگاهی و دانشگاه پیام نور برای مصاحبه افراد پذیرفته شده در مرحله کتبی صورت گیرد.
 
اکبری با بیان اینکه ۵۰۹ نفر از دانش آموزان استان در المپیادهای علمی حائز رتبه‌های برتر شده‌اند، گفت: با توجه به اعزام دانش آموزان استان به کشور ترکمنستان در این مسابقات نیز توانستیم سه مدال برنز کسب کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۸۱۵ خانوار در قالب ۱۷ هزار و ۱۴ نفر روز در استان اسکان داده شدند، افزود: عملیات اجرای ۱۳ زمین چمن شامل پنج زمین ویژه دانش آموزان استثنایی و ۸ زمین ویژه دانش آموزان عادی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه ۴۰ مدرسه در تعطیلات نوروزی توسط گروه‌های جهادی مورد رنگ آمیزی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: احکام جدید فرهنگیان نیز توسط همکاران سازمان در حال نگارش با فرمت جدید بوده و این مهم تا فردا شب به پایان می‌رسد.
 
اکبری با اشاره به بزرگداشت هفته معلم، یادآورشد : از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم به منظور تحقق این مهم با استفاده از  امکانات  و ظرفیت‌های خود این مجموعه را یاری کنند.
انتهای پیام
captcha