زکات فطریه مردم خراسان شمالی در 1000 پایگاه جمع آوری می‌شود
کد خبر: 4209122
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱

زکات فطریه مردم خراسان شمالی در 1000 پایگاه جمع آوری می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری زکات فطریه مردم استان در بیش از یک هزار و 57 پایگاه شهری و روستایی جمع آوری می‌شود.

مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالیمجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: طی سال جاری زکات فطریه مردم استان در بیش از یک هزار و 57 پایگاه شهری و روستایی که در محل مصلی‌ها، معابر عمومی، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه برپا خواهد شد جمع آوری و به دست نیازمندان می‌رسد.

وی با بیان اینکه این تعداد پایگاه به مدت 10 روز دایر هستند، افزود: امسال از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان برای هر نفر در استان با قوت غالب گندم ۵۵ هزار تومان  و برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است برای هر نفر برنج خارجی ۱۵۰ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۵۰ هزار تومان اعلام شده همچنین کفاره غیر عمد ۱۵ هزار تومان و کفاره عمد نیز ۹۰۰ هزار تومان است.

الهی‌راد با اشاره به اینکه مردم خراسان‌شمالی سال گذشته ۷ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان فطریه پرداخت کردند که به حساب نیازمندان واریز شد، یادآورشد: از همه مردم مومن و روزه دار استان تقاضا داریم فطریه خود را همان ساعات ابتدایی عید پرداخت کرده و این نهاد را در کمک به نیازمندان یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل فرآیند پرداخت فطریه، کد‌های آسان پرداخت برای مردم پیش‌بینی‌شده است، گفت: مردم می‌توانند با شماره‌گیری# ۰۵۸*۸۸۷۷* فطریه خود را پرداخت کنند.

الهی‌راد با بیان اینکه همچنین در این راستا ۴ شماره کارت به صورت مجازی نیز برای پرداخت فطریه، کفارات عمد و غیر عمد و فطریه سادات پیش‌بینی‌شده است، افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۸۹۶۷ برای فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۲۳۲ برای فطریه سادات،۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۵۵۰۸ برای کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۳۷۷۵ برای کفاره عمد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha