راه‌اندازی دبیرخانه بنیاد هابیلیان در استان کردستان
کد خبر: 3674046
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰

راه‌اندازی دبیرخانه بنیاد هابیلیان در استان کردستان

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت یادآوری مظلومیت شهدای ترور از تشکیل و راه‌اندازی دبیرخانه بنیاد هابیلیان در استان کردستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز، 27 آذرماه در یادواره 1870 شهید ترور کردستان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه شهادت دری است از درهای بهشت، اظهار کرد: شهدا اولیای خاص خداوند هستند که جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند دارند.
وی افزود: حضور رهبر فرزانه و همراهی و همدلی مردم با ایشان کشور را امن کرده که در هر جای جهان که مسلمانان نیازمند کمک باشند، به یاری آنان می شتابد.
نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه تلاش دشمنان منزوی ساختن ایران است، تصریح کرد: امروزه عجز و ناتوانی دشمنان بر همگان مشهود است و کسانی که تا به امروز قدرت نظام را قبول نداشتند، اکنون به حقانیت آن اعتراف می کنند.
وی با اذعان به توسعه جبهه مقاومت تحقق این مهم را به برکت خون شهدا به ویژه شهدای ترور دانست و تصریح کرد: امروز به عنوان 27 آذر روزیست که باید در آن به روان شهید حوزه و دانشگاه «شهید محمدهادی مفتح» و «شهید هاشمی‌نژاد» درود فرستاد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه دشمنان می‌دانستند چه شخصیت‌هایی را باید از انقلاب بگیرند، گفت: خوشبختانه بنیاد هابیلیان تشکیل شد تا شهدای ترور و مظلومیت آنان را یادآوری کند.
وی شهدای کردستان را جزو مظلوم‌ترین شهدای انقلاب و 8 ساله دفاع مقدس دانست و گفت: بر ماست که پاسدار و حافظ یاد و نام آنان باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه باید از مجاری قانونی و تشکیلات بین‌المللی مطالبه‌گر باشیم، دلیل اهمیت این امر را وجود 17 هزار شهید ترور دانست.
وی ضمن درخواست مبنی بر پرداخت سیاسی، تبلیغی، آموزشی و برگزاری یادواره و ... به مقوله شهدای ترور، خاطرنشان کرد: نباید از خاطر دور داشت آنچه که امروز از آن به عنوان دستاویز مورد سوءاستفاده قرار می گیرد، تلاش برای عوض کردن جای شهید و تروریست است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در پایان از راه‌اندازی دبیرخانه بنیاد هابیلیان در استان کردستان خبر داد و یادآور شد: نخستین دستاورد این دبیرخانه تدوین و نشر کتاب یادنامه شهدای ترور استان کردستان است.

captcha