تسلیم ولایت بودن ویژگی بارز لشکر 25 کربلا مازندران است
کد خبر: 1349716
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
سردار کمیل کهنسال:

تسلیم ولایت بودن ویژگی بارز لشکر 25 کربلا مازندران است

گروه سیاسی: فرمانده لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس داشتن روحیه اطاعت‌ پذیری و تسلیم محض ولایت بودن رااز ویژگی لشکر 25 کربلا دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از مازندان، سردار کمیل کهنسال، فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، ظهر امروز چهارشنبه 11 دی ماه 92 در گردهمایی 15 هزار نفری رزمندگان مازندران که در مصلای بابل برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) به بیان بخشی از دلاوری های مازندرانی ها در دفاع مقدس پرداخت و گفت: برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس سپاه کل در بهار 64 تصمیم تاثیرگذار و سرنوشت سازی گرفت.

وی ادامه داد: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سال 1364 در نامه‌ای قرارگاه خاتم الانبیا سپاه کربلای مازندران را برای تشکیل یک یگان ویژه و موثر انتخاب کرد ت بتواند از جایگاه قدرت در دفاع از کشور برخوردار شود.

کهنسال با بیان اینکه، این انتخاب بر اساس قابلیت‌های روان شناختی و ویژگی منحصر به فرد فرماندهان سپاه 25 کربلای مازندران بوده است، تصریح کرد: این لشکر از لحاظ کیفیت و کمیت از بهترین نیروی‌های کادر از جمله شهیدان طوسی، باقری، بصیر و ... و سردارانی همچون شالیکار، میرشکار، نامور کناری و ... برخوردار بوده و هست.

وی افزود: دومین مولفه سپاه کربلای مازندران عمق و عقبه لشکر 25 کربلا بوده است و این لشکر در دوران دفاع مقدس در کمک به خط شکنی لشکر 31 عاشورا نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرد.

فرمانده لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباه لشکر 25 کربلا فرمودند: من کلیه لشکرها را از نزدیک دیدم ولی لشکر 25 کربلا میعادگاه عناصر عزیز و پرارزش بود و در تمام عملیات دفاع مقدس پای این رزمندگان در میان بود.

وی سومین ویژگی این لشکر را سابقه فرهنگی، تمدنی، عشق و ایمان مردم به ائمه اطهار و فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: مردم مازندران هرگز تسلیم سلاطین زور نشده و ان زمانی که فرزندان امام به مازندران امدند از ابتدا، اسلام علوی و شیعه را پذیرفتند.

کهنسال با اشازره به عظمت، ابهت و اهمیت لشکر 25 کربلا مازندران، بیان کرد: امام در وصیت‌نامه‌شان از هزار سنگر آمل و مردم مازندران یاد کردند که به نوع خود منحصر است.

وی داشتن روحیه اطاعت‌پذیری و تسلیم محض ولایت بودن را از ویژگی لشکر 25 کربلا دانست و افزود: روی هم رفته سابقه لشکر 25 کربلا در طول دوران دفاع مقدس و مبارزه با عناصر فاسد داخل از ویزگی‌های این لشکر بود که توانست به عنوان لشکر ویژه انتخاب شود و اعتماد مقامات عالی را جلب کند.

فرمانده لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس روایت کرد: در عملیات والفجر هشت تعداد یک هزار غواص در شناسایی دشمن وارد عمل شدند و در دقایق اول خطوط دشمن را درهم شکسته و با گردان‌های مسلم، حمزه و... اسکله‌های دشمن را تصرف کردند.

وی افزود: عملیات والفجر هشت موقعیت جمهوری اسلامی را در تراز بالاتر قرار داد و با اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در خاک دشمن به قدرت دفاعی ایران پی برد. 

captcha