همایش «امام خمینی(ره)، احیاگر سنت نبوی» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 1373682
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

همایش «امام خمینی(ره)، احیاگر سنت نبوی» در کردستان برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش «امام خمینی(ره)، احیاگر سنت نبوی» به‌مناسبت دهه فجر با حضور روحانیان و طلاب استان کردستان امروز در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، همایش «امام خمینی(ره)، احیاگر سنت نبوی» به‌مناسبت دهه فجر با حضور روحانیان و طلاب استان کردستان امروز، 21 بهمن در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

سیداشرف حسامی، یکی از اساتید حوزه‌های علمیه استان کردستان در این مراسم با اشاره به عظمت اسماء الله گفت: خداوند متعال دارای 99 اسم بوده که در قرآن کریم بیشتر آن‌ها بیان شده است.
وی با اشاره به اینکه برای درک عظمت وجودی خداوند بلند‌مرتبه باید در برابر اسماء‌الله تفکر، تعقل و تخلق را سرلوح خود قرار دهیم، افزود: با درک معنای اسماءالله به وظیفه بسیار سنگینی که برعهده ما نهاده شده است، پی می‌بریم.
ماموستا حسامی با اشاره به اینکه از دیدگاه قرآن انسان‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند عالم به عمل، عالمان بی‌عمل یا ضد‌عمل و ضالین که هیچ دانایی و معرفتی را ندارد، اعلام کرد: بر این اساس در قیامت سه جایگاه جنت، جحیم و اعرافی برای این سه گروه در‌نظر گرفته شده است.
وی با تأکید براینکه عالمان دینی ما باید با عمل به علم، خود را در گروه اول قرار دهند و مورد لطف و عنایت پروردگار قرار می‌گیرند، عنوان کرد: در این راستا امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی از جمله عالمانی بوده که مورد لطف خداوند بوده است.
این استاد حوزه علمیه یادآور شد: امام خمینی(ره) با پیروی از فرامین الهی و اجرای دستورات دینی در کشور امروز به یک الگو برای آزادیخواهان جهانیان تبدیل شده است.

captcha