هنرمند بیجاری عنوان سوم جشنواره فیلم کوتاه بسیج را کسب کرد
کد خبر: 1374576
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸

هنرمند بیجاری عنوان سوم جشنواره فیلم کوتاه بسیج را کسب کرد

گروه هنر: مستندساز بیجاری با مستند «حدیث عاشقی»، موفق به کسب عنوان سوم جشنواه فیلم کوتاه بسیج کردستان را کسب کرد.

سیدرضا سیدفاتحی، مستندساز بیجاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: کار مستندسازی را از سال 1371 آغاز کردم و  تاکنون موفق به ساخت 20 مستند با موضوعات مختلف اجتماعی و مذهبی شده‌ام.

وی اظهار کرد: مضمون مستند «حدیث عاشقی» حکایت دلدادگی عده‌ای از جوانان متعهد به ولایت است که پنج سال است برای بازسازی «امامزاده حمزه عرب» بیجار  تلاش کرده‌اند.

سیدفاتحی افزود: امامزاده حمزه‌ عرب نگین زیبای شرق کردستان است که بر قله کوهی به همین نام با ارتفاع 2610 متر از سطح دریا، در 10 کیلومتری شرق بیجار قرار گرفته که یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی، زیارتی و گردشگری کردستان محسوب می‌شود.

این مستندساز عنوان کرد: به سبک سینمای حقیقت کار می‌کنم و مستندساز تک نفره هستم زیرا راحت‌تر می‌توانم با سوژه ارتباط برقرار کنم. کارهایی که به سبک سینما حقیقت هستند در جشنواره‌های کشوری از اهمیت خاصی برخوردارند ولی متأسفانه در جشنواره‌های استانی کم‌تر به این موضوع بها داده می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین شاخص سبک سینما حقیقت که جشنواره‌ای هم به همین نام در سطح کشور برگزار می‌شود، انجام کارهای تصویربرداری، تدوین، کارگردانی و مستندسازی است.

سیدفاتحی گفت: بیشتر فعالیت بنده در زمینه فیلم‌های عاشورایی است و حدود 15 فیلم کوتاه در زمینه عاشورا و محرم را شامل می‌شود.

این مستندساز در پایان رمز موفقیتش را توسل به اهل بیت(ع) دانست و یادآور شد: همیشه در زندگی، امام حسین(ع) را ملاک کار خود قرار داده و به ایشان توسل کرده‌ام و راز موفقیت خود را توسل به اهل بیت(ع) می‌دانم.

captcha