نخستین همایش علمی «قرآن پژوهی و طب» برگزار می‌شود
کد خبر: 1385364
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
فردا؛

نخستین همایش علمی «قرآن پژوهی و طب» برگزار می‌شود

گروه سلامت: نخستین همایش علمی «قرآن پژوهی و طب» ویژه مدرسان، محققان، دانشجویان و کارشناسان بیستم اسفندماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نخستین همایش علمی «قرآن پژوهی و طب» ویژه مدرسان، محققان، دانشجویان و کارشناسان به منظور ارتقای سطح معرفتی و رفتاری کلیه گروهای هدف در پرتو مطالعه و تدبر در قرآن صبح فردا، بیستم اسفندماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار می‌شود.
دستیابی به دیدگاه‌های نوین و اسرار و اشارات علمی قرآن در زمینه دانش پزشکی، ارتقای پژوهش‌های قرآنی در قلمرو علوم پزشکی، بررسی و نقد دیدگاه‌های ارائه شده در زمینه قرآن و علوم پزشکی، گزارش و ارزیابی پژوهش‌های پزشکی انجام شده مبتنی بر اشارات قرآنی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
پس از بررسی‌های صورت گرفته 16 مقاله به صورت سخنرانی و 30 مقاله به صورت پوستر جهت ارائه در همایش پذیرفته شده که مباحثی از قبیل: جایگاه علوم پزشکی نوین در قرآن و حدیث، پزشکی از نظر قرآن و حدیث، طب و طبابت از نظر شرع اسلام، نگاهی جامع به پژوهش‌های موجود در زمینه قرآن‌پژوهی در علوم پزشکی، شیر مادر از نظر قرآن و طب، روانشناسی شخصیت سالم در قرآن از جمله مطالب ارائه شده در این کنفرانس خواهد بود.
مراحل تکامل جنین از نگاه قرآن و طب، بررسی رابطه بین معنویت، خانواده در قرآن، بهداشت دهان و دندان از منظر قرآن کریم، بهداشت جسم در قرآن کریم، سلامت سالمندان از دیدگاه آموزه‌های قرآن، قرآن و گیاهان دارویی و نقش تغذیه بر شخصیت و رفتار از منظر قرآن و حدیث نیز از دیگر مباحثی‌ست که در این همایش یک روزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای تمام دکتری‌های عمومی و حرفه‌ای و متخصصان و فوق تخصصان رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و علوم آزمایشگاهی، علوم پایه، داروسازی و دندانپزشکی است در حاشیه این کنگره نیز کارگاهی جهت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دارای امتیاز مداوم در نظر گرفته شده است.

captcha