حوزه علمیه آذربایجان شرقی رتبه اول شمالغرب کشور را داراست
کد خبر: 1385823
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
حجت‌الاسلام قربانی خبر داد:

حوزه علمیه آذربایجان شرقی رتبه اول شمالغرب کشور را داراست

گروه اجتماعی: معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی گفت: حوزه علمیه آذربایجان شرقی از لحاظ کمی و کیفی رتبه اول شمالغرب کشور را دارا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان امروز، 20 اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در قرآن کریم خداوند فرموده است که باید افرادی به یادگیری مسائل دینی پرداخته و هجرت کنند و بعد از اینکه به مسائل دینی کاملا آشنایی پیدا کردند به سرزمین و دیار خود بازگشته و به شبهات و سوالات دینی مردم پاسخ دهند.
وی افزود: در زمان پیامبران و امامان، آنان خود این مسئولیت را عهده دار بودند و افرادی را پرورش داده و به سرزمین‌های دیگر می‌فرستادند تا به عنوان مبلغان دینی سوالات دینی مردم را پاسخ دهند.
وی ادامه داد: اکنون مصداق بارز این مبلغان که تربیت یافته و راهی شهر و دیارشان می‌شوند، حوزه‌های علمیه هستند و در آذربایجان شرقی در حال حاضر 19 حوزه علمیه در حال فعالیت و دو مورد هم در حال دریافت کد برای فعالیت است.
حجت‌الاسلام قربانی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه استان در شهرستان‌های هادیشهر، مرند، شبستر، تسوج، ملکان، بناب، مراغه، آذرشهر، میانه، هشترود، اهر، سراب و بخشایش فعال بوده و به جذب طلبه می‌پردازند.
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تبریز هفت حوزه در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه امام صادق(ع)، باقرالعلوم، سالار شهیدان، طالبیه و سفیر هدایت از این جمله هستند.
وی با بیان اینکه 600 نفر سال بعد ظرفیت پذیرش طلاب برای استان وجود دارد، گفت: درحال حاضر پذیرش طلاب برای سال بعد انجام می‌گیرد و افراد تا 25 اسفند مهلت دارند تا با مراجعه به سایت حوزه علمیه در آزمون ورودی حوزه علمیه استان که در 29 فروردین سال آینده برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
وی اظهار کرد: افراد در مقاطع تحصیلی سیکل، دیپلم و دانشگاهی می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند و پس از پذیرفته شدن در آزمون طبق اولویت‌های انتخابی به حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها معرفی شده و از اول مهرماه به صورت رسمی طلبه حوزه خواهند شد.
حجت‌الاسلام قربانی تأکید کرد: سه هزار و پانصد نفر در حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی  مشغول به تحصیل هستند که هزار نفر از آنان به حوزه‌های علمیه تبریز اختصاص دارد.
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان اضافه کرد: در جنبش نرم‌افزاری هم می‌توان به جرأت گفت که از لحاظ پژوهشی جزء مراکز علمیه برتر کشوری هستیم.

captcha