افزایش آمار مراجعه زائران به درمانگاه‌های مکه
کد خبر: 1391206
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶

افزایش آمار مراجعه زائران به درمانگاه‌های مکه

گروه سلامت: تفاوت فاحش دمای ایران و عربستان، گرمازدگی حین طواف و آلودگی هوا در مکه، سه عامل افزایش مراجعه به درمانگاه‌های ۹گانه ایران در مکه مکرمه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، افزایش دمای در شهر مکه تا ۴۱ درجه و تفاوت فاحش آن با دمای اغلب شهرهای کشورمان، موجب شده است تا حجم مراجعه زائران کشورمان به درمانگاه‌های ایران در مکه مکرمه به شکل چشمگیری افزایش یابد.

به گفته پزشکان مستقر در این درمانگاه‌ها، اغلب بیمارانی که به این مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، دچار سرماخوردگی، سرفه و عفونت‌های مجاری تنفسی هستند که معمولاً با دارو برای مدت محدودی درمان می‌شوند، اما به دلیل وجود عوامل بیماری در محیط شهر مکه احتمال ابتلای دوباره زائران وجود دارد.
گرمای هوا و فشار جمعیت حین طواف، یکی دیگر از مشکلاتی است که برای زائران در انجام اعمالشان به وجود می‌آید و به دلیل بازگشت آنان به هتل‌ها و استفاده از وسایل سرمایشی، موجب بیماری آنان می‌شود.

بر اساس آخرین اعلام سازمان هواشناسی کشورمان، دمای هوا در تهران برای روز جاری(یکشنبه، 17 فروردین‌ماه) ۲۱ درجه پیش‌بینی شده است، اما در مدینه منوره و مکه مکرمه، دمای هوا به ترتیب به ۳۷ و۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد که این تفاوت دما، موجب مشکلاتی برای زائران اعزامی از کشورمان شده است.

captcha