بازدید 70 هزار گردشگر مذهبی از بقاع متبرکه شهرستان بهمئی
کد خبر: 1395557
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

بازدید 70 هزار گردشگر مذهبی از بقاع متبرکه شهرستان بهمئی

گروه اجتماعی: رئیس نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی از بازدید 70 هزار گردشگر مذهبی از بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: بیشتر‌ این بازدیدها مربوط به امامزاده سید‌اسدالله(ع) و سید‌ابراهیم(ع) بوده است.

عبدالحمید نمازی، رئیس نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری گفت: در این طرح برای اولین بار در این شهرستان 5 امامزاده به نام سید‌اسدالله(ع) سید‌ابراهیم(ع)، امامزاده سید‌عبدصالح سیاه‌شیر(ع)، بابا احمد(ع)، سید‌جمال‌الدین کفش‌کنان(ع) و امامزاده عبدالله تنگ‌ماغر به‌عنوان امامزاده‌های شاخص شهرستان‌ بهمئی پذیرای برنامه‌های طرح آرامش بهاری بودند.
وی‌ از مراسم ضریح‌گردانی و نصب ضریح مطهر امامزاده سید‌جمال‌الدین کفش‌کنان(ع) در این شهرستان خبر داد و افزود: هزینه‌ای بالغ بر5 میلیون و 300 هزار تومان که از محل کمک‌های خیران خود روستا بوده یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های طرح آرامش بهاری بوده است.
رئیس نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی اظهار کرد: این شهرستان با 4 موقوفه به ارزش ریالی یک میلیارد و 500 میلیون ریال جهت ساخت مسجد و حسینیه در روستاهای پات پات، دوراب سفلی، لیکک و یک حسینیه با زیربنای 200 متر مربع در خیابان قدس گلستان17 به نام شهید احمدی روشن در‌نظر گرفته شده که بر اساس بررسی‌های سازمان اوقاف در سال 93 شهرستان بهمئی مقام اول در زمینه موقوفات را در استان کسب کرده است.
نمازی از برگزاری طرح سوگواری یاس نبوی مصادف با ایام  شهادت حضرت زهرا(س) در امامزاده سید‌اسدالله و ابراهیم(ع) روستای من‌یزور با حضور زائران و راهپیمایی رهپویان فاطمی خبر داد.
وی ابراز کرد:  امسال با توجه به نزول برکات آسمانی و ناپایداری جوی با کاهش زائر به‌خصوص در 13 فروردین مواجه بودیم در عین حال برآورد می‌کنیم حدود 70 هزار گردشگر مذهبی از بقاع متبرکه شهرستان بهمئی به‌ویژه سید‌اسدالله و ابراهیم(ع) دیدن کردند.
رئیس نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی اضافه کرد: طرح مرمت و بازسازی امامزاده عبدالله(ع) تنگ ماغر، امامزاده بابااحمد(ع)، امامزاده سید‌عبدصالح سیاه شیر(ع)، شاه زیار ممبی(ع) و هم‌چنین ساخت و نصب ضریح سید سیاه شیر(ع) در دستور کار است.
نمازی از جلب و جذب کمک‌های خیران جهت موقوفات در سال 93 خبر داد و اظهار کرد: هم‌چنین وضعیت کمی و کیفی طرح ملی حفظ قرآن را در این شهرستان در دستور کار قرار دادیم‌.
یادآور می‌شود، در حال حاضر شهرستان بهمئی با جمعیتی بالغ بر50 هزار نفر دارای 80 مسجد، 4 حسینیه و ‌25 بقعه متبرکه و قدمگاه است.

captcha