افزایش تعرفه‌ها نباید باعث رشد میزان پرداختی از جیب مردم شود
کد خبر: 1399442
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷
خضری:

افزایش تعرفه‌ها نباید باعث رشد میزان پرداختی از جیب مردم شود

گروه سلامت: دبیر کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به آغاز ثبت نام بیمه رایگان برای افراد فاقد دفترچه بیمه خدمات درمانی، گفت: این بیمه نباید همچون دفترچه‌های سابق به گونه‌ای باشد که فرد در زمان مراجعه خود با چنین دفترچه‌های بی اعتباری به بیمارستان مورد بی لطفی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رسول خضری، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته با حضور در برنامه نبض که به بررسی سیاست‌های ابلاغی سلامت و تعرفه‌های درمانی می‌پرداخت، طی سخنانی اثرگذاری تعرفه‌های درمانی بر مشکلات و چالش‌های حوزه سلامت را بسیار مهم دانست و گفت: تا زمانی که تعرفه‌ها واقعی نشود و پرداختی از جیب مردم متناسب با قانون نباشد باز هم مشکلات حوزه سلامت ادامه خواهد داشت.
70 درصد مشکلات سلامت ما مربوط به مسئله مدیریت است
وی با تاکید بر اینکه با وجود گذشت سالیان متمادی همچنان قیمت تمام شده خدمات پزشکی استخراج نشده است، ادامه داد: امروزه 70 درصد مشکلات ما مربوط به مسئله مدیریت است، علی رغم اینکه خدمات قابل توجهی ارائه می‌شد ولی باز هم مردم ناراضی هستند.
تاثیرگذاری واقعی سازی تعرفه‌ها در کاهش پدیده غیراخلاقی زیرمیزی
خضری با بیان اینکه 70 درصد منابع مالی وزارت بهداشت در اختیار این مجموعه قرار ندارد، بیان کرد: متاسفانه طرح بیمه پایه و تعرفه‌های واقعی که از سال 73 مصوب شده همچنان اجرایی نشده است مسلما با واقعی شدن تعرفه‌ها می‌توانستیم زیرمیزی و نارضایتی مردم و پزشکان را کم کنیم.
افزایش تعرفه‌ها نباید باعث افزایش میزان پرداختی از جیب مردم شود
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه‌ها نباید باعث افزایش میزان پرداختی از جیب مردم شود، عنوان کرد: کل کشور انگلستان به اندازه شهر تهران سی تی اسکن ندارد! موضوع خودمراقبتی در دنیا جواب داده و ما نیز باید به سمت افزایش خودمراقبتی و سواد سلامت پیش برویم چرا که امروزه بسیاری از بیماری‌ها به ویژه امراض غیر واگیر قابل پیشگیری هستند.
مقوله بهداشت همواره مورد بی توجهی قرار گرفته است
وی با بیان اینکه مقوله بهداشت همواره مورد بی توجهی قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز تنها هفت درصد از بودجه وزارت بهداشت به سمت مسائل مرتبط با بهداشت سوق پیدا می‌کند و سایر منابع در بخش‌های دیگری همچون اقدامات درمانی و ... هزینه می‌شود.
خضری قانون برنامه را جزو مترقی‌ترین برنامه‌های حوزه سلامت دانست و گفت: ما در حوزه سلامت سه مشکل اصلی داریم که 10 درصد آن شاید مربوط به ساختار و 20 درصد آن نیز مربوط به منابع مالی باشد ولی بیش از 70 درصد مشکلات مرتبط با مدیریت منابع مالی و نیروی انسانی است که نیاز به یک بازنگری جدی دارد.
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تا زمانی که حوزه سلامت از نظر بودجه ریزی عملیاتی نشود، تعرفه‌ها اصلاح نگردد و قیمت تمام شده خدمات پزشکی واقعی نباشد مطمئنا تحرکی در حوزه سلامت نخواهیم داشت.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به آغاز ثبت نام افراد فاقد دفترچه بیمه خدمات درمانی در کشور برای صدور دفترچه بیمه رایگان از سوی بیمه سلامت ایرانیان، اظهار کرد: این بیمه نباید همچون دفترچه‌های سابق بیمه باشند که فرد در زمان مراجعه خود با چنین دفترچه‌های بی اعتباری به بیمارستان مورد بی لطفی قرار بگیرد.

captcha