آغاز مرحله چهارم طرح توسعه و بازسازی امامزاده آقا علی عباس (ع)
کد خبر: 1412427
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

آغاز مرحله چهارم طرح توسعه و بازسازی امامزاده آقا علی عباس (ع)

گروه اجتماعی:کلنگ آغاز مرحله چهارم عملیات سنگ فرش آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس نهم خرداد ماه همزمان با فرارسیدن ماه شعبان در اجرای طرح توسعه و بازسازی اماکن مقدس و بناهای مذهبی،به زمین زده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله مردان، سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه بخش بادرود در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، گفت: عملیات اجرای طرح سنگ فرش امامزاده آقاعلی عباس (ع) بادرود همزمان با فرارسیدن ماه شعبان آغاز شد.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح توسعه و بازسازی اماکن مقدس و بناهای مذهبی، کلنگ آغاز مرحله چهارم عملیات سنگ فرش آستان مقدس امامزاده آقاعلی عباس به زمین زده شد.
حجت‌الاسلام مردان افزود: این طرح در فضایی با وسعت بیش از یک هزار متر مربع از صحن جنوب غربی امامزاده آغاز شده و بیش از 700 میلیون ریال برای آن هزینه خواهد شد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بخش بادرود اظهار امیدواری کرد این پروژه عمرانی تا پایان خردادماه سال‌جاری به‌پایان برسد و ادامه داد: آستان مقدس امامزادگان محمد و آقاعلی عباس (ع) در دل کویر و در فاصله هشت کیلومتری شهر بادرود و 38 کیلومتری شمال غربی شهرستان نطنز واقع شده است.
وی اضافه کرد: این بنا آرامگاه دو تن از فرزندان امام موسی کاظم(ع) به نام‌های امامزاده آقاعلی عباس (ع) و شاهزاده محمد (ع) است که همه ساله مورد استقبال میلیون‌ها زائر از سراسر ایران قرار می‌گیرد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بخش بادرود بیان کرد: صحن این حرم به مساحت 36 هزار مترمربع ایجاد و از این میزان حدود 13 هزار مترمربع زیربنای آن تنها با تغییرات کمی مطابق با طرح جدید احداث شده است.
وی عنوان کرد: در اطراف آن 400 باب زائرسرا احداث شده و زیر بنای ساختمان حرم مطهر 5 هزار متر مربع است همچنین این بنا در دو طبقه با 10 رواق و چهار سردرب ورودی ساخته شده است، ارتفاع گنبد 45 متر و قطر آن 23 متر است و این بارگاه دارای دو گلدسته به ارتفاع 40 متر و قطر 3.5 متر است.

captcha