تبلیغ سنتی جوابگوی نیاز جامعه نیست
کد خبر: 1422769
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

تبلیغ سنتی جوابگوی نیاز جامعه نیست

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواستار تغییر در شیوه‌های تبلیغ شد و تاکید کرد: عادت نکنیم که مجلسی برپا شود و ما برای سخنرانی دعوت شویم و بعد وارد مجلس شویم چرا که امروز این فرم سنتی جوابگو نیست و مبلغین باید«طبیب‌دوار» عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز پنجشنبه  پنجم تیرماه 93 در «همایش بزرگ منادیان وحدت با شعار عزم ملی و مدیرت جهادی» که در مصلای جمعه ساری برگزار شد، گفت: این همایش بزرگ مانور قدرت معنوی روحانیت است.
وی افزود: با وجود این همه شیعه هراسی و اسلام هراسی که در دنیا قرار دارد این مکان‌ها مانوری برای نشان دادن این است تا روحانیت اعلام کند ما جا خالی نکرده و با تمام امکانات بر ارزش‌های اسلامی خود ایستاده‌ایم.
مدیر حوزه های علمیه کشور با تقدیر از اعلام حمایت و پشتیبانی استاندار از حوزه‌های علمیه استان مازندران، تصریح کرد: این همایش برای ایجاد آمادگی برای تبلیغ دین خدا است.
وی شأن مبلغان دینی را رفیع دانست و افزود: روحانیون برای مردم آنچه را که خداوند دوست دارد بیان و به آن نیز عمل می‌کنند.
وی به توجه کردن روحانیون به ارزش منبر و بیان مسائل دینی تاکید کرد و گفت : قدر جایگاه خود را بدانید منبر بروید، مسئله بگویید، روضه بخوانید و بعضا هم ذکر مصیبت بخوانید چرا که منبر رفتن کار پیامبر بود و بخشی از نهج‌البلاغه نیز با جمع‌آوری بسیاری از همین خطابه‌های حضرت علی(ع) است..
حسینی بوشهری ادامه داد: العلماءامناء الرسول، العلماء وارثة‌الانبیا، علما دژهای تسخیرناپذیر اسلامند، علما چراغ پرفروغ خدایند و علما مرزبان اسلامند از مدال‌هایی است که نشان دهنده جایگاه رفیع شما است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور،  درباره انتظارات از مبلغین به معنای صبر در قرآن اشاره کرد و گفت: صبر یعنی در برابر فشار نفس اماره از خود مقاومت نشان دهید، بی‌‌تابی نکنید، صبر از مصابره می‌آید و معنای طرفینی دارد یعنی دشمن مقابله می‌کند شما هم مقابله کنید.
وی با اشاره به اینکه،  دشمن جوانان ما را از درون خانه‌هایمان از طریق اینترنت، ماهواره و...به صورت خاموش به سمت ابتذال می‌برند، افزود: امروز تهدیدات متنوعی متوجه ما است و در عین حال فرصت‌های بسیاری در نظام جمهوری اسلامی نیز در اختیار داریم که باید با هوشیاری تمام نهایت تلاشمان را در جهت بیداری قشر جوان بکار گیریم.
حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن قدرت مبارزه را از ما گرفته است، افزود: ما نباید به مسجد اکتفا کنیم بلکه باید طبیب دوار باشیم و با جوانان ارتباط برقرار کنیم.
وی با اشاره به وفور عرفان‌های کاذب در کشور ادامه داد: این عرفان‌های کاذب تحت عنوان دینداری کار را به جایی رساندن که ما اکنون چند خدا نما، پیغمبر نما، و امام زمان نما در زندان‌هایمان حبس کردیم که این مقولات
وظیفه ما را دوچندان می‌کند.
مدیر حوزه علمیه کشور خواستار تغییر در شیوه‌های تبلیغ شد و  تاکید کرد: عادت نکنیم که مجلسی برپا شود و ما برای سخنرانی دعوت شویم و بعد وارد مجلس شویم چرا که امروز این فرم سنتی جوابگو نیست و مبلغین باید «طبیب‌دوار» عمل کنند.
وی با بیان اینکه روحانیت باید حرکت‌آفرین و پویا باشد، افزود: امروز دشمن با تمام وجود و با سفره‌ای رنگین‌ و پر جاذبه آمده و روحانیت باید متوجه این آسیب‌ها باشد.
حسینی بوشهری با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف روحانیون مرزبانی از مرزهای اعتقادی در جامعه است،  ادامه داد: اولین مرحله مرزبانی سرمایه مرزبانی یعنی همان دانش و شیوه بیان است که مبلغین باید خود را بدان تجهیز کنند.
وی مطالعه و داشتن اطلاعات بروز را از ویِژگی مبلغ امروز دانست و افزود: تهیه خوراک تبلیغی برای اقشار مختلف باید متفاوت باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور، عنوان کرد: مبلغین باید در تقویت خودباوری و امید و نصیحت‌های دلسوزانه بکوشند و از سیاه‌نمایی و تعریف و تمجید افراطی برحذر باشند.
وی با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات خاطرنشان کرد: روحانیون در تشویق مردم به سنت حسنه وقف بکوشند و برای ترغیب مردم به وقف در جهت ایجاد مراکز دینی تلاش کنند.

captcha