نبود محتوا، طرح مسائل تکراری و چالش‌برانگیز از آسیب‌های تبلیغ است
کد خبر: 1434238
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
آیت‌الله علیدوست:

نبود محتوا، طرح مسائل تکراری و چالش‌برانگیز از آسیب‌های تبلیغ است

خبرنگاران افتخاری/ عباس دشتی ابرقوئی: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نبود محتوا، طرح مسائل تکراری و چالش برانگیز از آسیب‌های تبلیغ است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع روحانیون و مبلّغان ماه رمضان ضمن بیان روند شکل‌گیری نهاد تبلیغ توسط مرحوم شیخ عبدالکریم حائری و ذکر حدیث «علماء امتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل » اظهار کرد: یک روحانی، طلبه و فاضل حوزوی در یک روستا می‌شود مبلّغ دین اکمل و از این جهت که مبلّغ دین اسلام هستند و برخی پیامبران تبلیغی این زمینه را نداشتند، می‌شوند افضل علماء بنی‌اسرائیل و اینکه امام(ره) می‌فرمایند «علماء امت به جایی می‌رسند که برخی انبیاء غبطه آن‌ها را می‌خورند» نیاز به توجیه ندارد.

وی افزود: هیچ زمانی به یقین مثل امروز حساسیت روی مذهب تشیع نبوده است و در برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا موجی علیه شیعه وجود دارد و مذهب شیعه را رسماً از  مذهب اسلامی خارج کرده‌اند.

علیدوست همچنین، برخی مسائل و آسیب‌های مربوط به تبلیغ همچون نبود محتوا، طرح مسائل تکراری و چالش برانگیز را در این جلسه یادآور شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام محمد پورقیومی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابرکوه ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از تلاش‌های فرهنگی و تبلیغی مبلّغان در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 75 نفر مبلّغ و 12 نفر مبلّغه در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در ماه مبارک رمضان امسال در 7 نقطه شهرستان مراسم اعتکاف با حضور بیش از 240 نفر علاقه مند برگزار شد.

پورقیومی سپس، برخی مشکلات و آسیب‌های فرهنگی شهرستان از قبیل مداح محوری بودن تعدادی مراسم شب‌های قدر، روزه‌خواری در ملأعام به‌ویژه توسط جوان‌ها، اختلافات خانوادگی با وجود ماهواره و ... را یادآور شد.

captcha