مسائل علمی در کرسی‌های آزاد اندیشی مطرح شوند
کد خبر: 1436462
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
مسئول بسیج دانشجویی همدان:

مسائل علمی در کرسی‌های آزاد اندیشی مطرح شوند

گروه اجتماعی: بعضی از مسائل مطرح شده در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها واقعی نیست، سازمان بسیج دانشجویی خواستار مطرح کردن مسائل علمی و منطقی در کرسی‌های آزاد اندیشی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، طیب فریادرس، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی همدان سه‌شنبه، 14 مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری اردوهای جهادی و دوره‌های خط امام(ره) از برنامه‌های محوری سازمان بسیج در تابستان است، خط امام(ره) دارای شاخصه‌هایی است که باید در آن الزاماتی رعایت شود و ما نمی‌توانیم هر تفسیری را با عنوان خط امام(ره) به کار ببریم.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری اردوهای جهادی حل بخشی از مسائل و نیازهای مناطق محروم، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، غنی‌سازی اوقات فراغت، تقویت وحدت ملی و ایجاد اعتماد عمومی بین مناطق محروم و نظام است و بیشترین فعالیت گروه‌های جهادی در شهرستان‌های کبودرآهنگ و فامنین صورت می‌گیرد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی همدان با اشاره به برگزاری اردوهای طرح ولایت در استان، ادامه داد: این اردوها از دوم  تا 11 شهریور در دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

فریادرس با اشاره به آمار سال گذشته شرکت دانشجویان در اردوهای جهادی افزود: سال گذشته حدود پنج هزار نفر از دانشجویان در این اردوها مشارکت داشتند که در طول سه سال گذشته همدان رتبه اول را به‌دست آورد.

وی مشارکت دانشجویان در اردوها را بر اساس تخصص افراد عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران و جلسات متعدد برگزار شده در استانداری بعضی از اداره‌های استان، آموزش و پرورش و در رأس همه، خود دانشگاه‌ها برای تأمین مسائل مالی این اردوها کمک کردند.

وی اضافه کرد: غزه به‌عنوان بخشی از پیکره جهان اسلام در خون و آتش دست و پا می‌زند و رژیم اسرائیل رژیمی نیست که بتوان مسائل مربوط به آن را با استفاده از مذاکره حل کرد و با توجه به جنگ اخیر غزه، تنها راه حل این مشکل جز نابودی اسرائیل نیست.

فریادرس عنوان کرد: در جنگ 28 روزه اخیر مشخص شد که نوع عملیات‌های نظامی حماس متفاوت‌تر از عملیات دیگر است و این نشان‌دهنده این است که سطح آموزشی حماس بالا رفته و این نکته‌ای است که از نظر راهبردی برای اسرائیل اهمیت بالایی دارد.

وی جنگ اخیر غره را نشان‌دهنده ایجاد شکاف در منطقه خاورمیانه  دانست و افزود: در این جنگ بیش از 1700 فلسطینی شهید شدند، تعداد زیادی کودک و تعداد محدودی از این افراد نظامی بودند که در این جنگ ماهیت و جوهره اسرائیل برای همه دنیا شناخته شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی همدان اظهار کرد: بسیج موافق شکل‌گیری تشکل‌های دانشجویی به هر صورت نیست، بلکه باید تشکل‌ها دارای افکار سیاسی به‌صورت عقلانی باشند و نباید غیرشفاف و غیرقانونی عمل کنند.

captcha