عدم شناخت ظرفیت‌های فرهنگ ایثار و شهادت؛ دلیل شکست ابرقدرت‌های جهان مقابل ایران
کد خبر: 1452945
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

عدم شناخت ظرفیت‌های فرهنگ ایثار و شهادت؛ دلیل شکست ابرقدرت‌های جهان مقابل ایران

گروه اجتماعی: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان، دلیل عمده شکست ابرقدرت‌های جهان در مقابل ایران را عدم شناخت و واکاوی صحیح فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از تفکر انبیای الهی است و مهم ترین پیام آن نترسیدن در مقابل باطل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، سیدحسن میرعماد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عصر دیورز، 31 شهریور در دیدار با خانواده‌های معظم شهدای منتسب به این اداره کل در شهرستانهای سمنان و سرخه با تاکید بر اینکه دیدار با خانواده شهدا ادای دین به مقام شامخ شهیدان است اظهار کرد: ایران اسلامی با دو سرمایه عظیم رهبری و اراده و ایمان امت اسلامی ، توانست مقتدرانه در مقابل تمام قدرت های جهان ایستادگی کند و حاصل هشت سال دفاع مقدس سربلندی ملت ایران بود که همچنان برای ما سرمایه بزرگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله ملت ما را آبدیده کرد یاداور شد: دوران دفاع مقدس امتحان بزرگ برای امت ما بود زیرا ملت ما اگرچه نشان داد مایل به جنگ نیست اما نشان داد هر متجاوزی که به این آب و خاک چشم طمع داشته باشد را پشیمان خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، دلیل عمده شکست ابرقدرت‌های جهان در مقابل کشورهایی چون ایران را عدم واکاوی صحیح فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از تفکر انبیای الهی است و مهم ترین پیام آن نترسیدن در مقابل باطل است.

به گفته میرعماد؛دفاع مقدس مدرسه بزرگی بود که در هشت سال جنگ تحمیلی،دستاوردهای بزرگی برای میهن اسلامی ما به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه هنوز هم نیازمند فرهنگ و تفکر بسیجی هستیم متذکر شد: قدرت نرم‌افزاری و معنوی و رشادتهای ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است که باعث می‌شود کشورهای غربی و در راس آن آمریکا نتواند به ایران حمله نظامی کند که در این راستا در هشت سال جنگ تحمیلی، نگاه ایران به دفاع مقدس و جنگ از منظر سلطه طلبی نبود بلکه در جای جای خاطرات دفاع مقدس هویت دینی، غیرت اسلامی و دفاع جانانه از کیان و ارزش های نظام موج می‌زند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با یاد آوری رشادت مردم در جنگ تحمیلی  افزود: استکبار با راه‌اندازی جنگ روانی و با تصور نداشتن تجهیزات نظامی و عدم آمادگی نیروی نظامی ایران اسلامی در مهارت و فنون جنگی اقدام به تجاوز به میهن اسلامی کرد اما به فضل خداوند، همبستگی ملی و ولایت فقیه ملت ایران پیروز شد.

وی تکریم خانواده شهدا، را امری مهم دانست و گفت: تکریم خانواده‌های شهدا پاسداشت از خود گذشتگی و ایثار است و فداکاری برای بقا و ادامه حیات هر جامعه ای ضرورت دارد .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه شهیدان پرچمدار و طلایه دار حرکتهای انقلاب هستند گفت: شهدا ، سمبل انقلاب اسلامی ایران هستند

احمد عالیشاه، مشاور مدیرکل و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج میرزا کوچک خان جنگلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز با بیان اینکه مقام و جایگاه شهدا و خانواده شهدا بسیار والایی است، اهمیت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعد را امری ضروری دانست و گفت: هیچگاه رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران دوران 8 ساله دفاع مقدس فراموش نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هجمه‌های تبلیغاتی وسیعی علیه ایران اسلامی شکل گرفته است، گفت: هدف عمده این شبیخون فرهنگی، از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد عدم اعتماد به نفس و خودباوری در جوانان است.

عالیشاه خون شهدا را عامل ایجاد بیداری اسلامی دانست و یاداور شد: عزت، سربلندی و پیشرفت امروز ما در بخش‌های مختلف از برکت خون شهدا است.

captcha