انديشمند شيعی عربستان از اقامه نماز جمعه منع‌شد
کد خبر: 1687199
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۸

انديشمند شيعی عربستان از اقامه نماز جمعه منع‌شد

گروه بين‌الملل: مقامات امنيتی عربستان ديروز 22 شهريور برای سومين هفته متوالی شيخ «نمر باقر النمر» انديشمند شيعی و امام جمعه منطقه «العواميه» قطيف را از اقامه نماز جمعه منع‌كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از شبكه خبری راصد، شيخ باقر النمر دوم شهريور سال جاری به‌دليل انتقاد از آزادی دينی در عربستان و دفاع از حقوق شيعيان اين كشور از سوی مقامات امنيتی استان قطيف بازداشت‌‌ و پس از فشار شيعيان داخل و خارج اين كشور در روز چهارم شهريور آزادشد.
امام جمعه قطيف پس از آزادشدن، تاكنون از سوی مقامات امنيتی عربستان از برپايی نماز جمعه منع‌شده و در حال حاضر به نوشتن مقالات هفتگی در پايگاه‌های اطلاع‌رسانی شيعی اكتفاكرده و امامت نماز جمعه قطيف را يكی از شاگردان وی بر عهده‌دارد.
همچنين، مقامات امنيتی عربستان در پی بازداشت شيخ باقر النمر، از وی تعهد رسمی گرفتند كه از فعاليت‌های ضد دولتی و ارايه خطبه‌های مخالف با دولت و سياست‌های عربستان خودداری‌كند.
امام جمعه قطيف پس از تحريك نيروهای امنيتی عربستان توسط گروه‌های تكفيری اين كشور و انتقاد اين گروه‌ها از بی‌توجهی عربستان به اظهارات ضد دولتی شيخ النمر بازداشت‌شد.
اين روحانی شيعی عربستان نوه آيت‌الله شيخ «محمد النمر»(ره) مرجع تقليد فقيد شيعيان سعودی است و در منطقه القطيف از محبوبيت زيادی برخوردار است.
همچنين شيخ باقر النمر از مدافعان اصلی حقوق شيعيان در عربستان است و تاكنون اقدامات مختلفی برای آگاهی مقامات اين كشور از خواسته‌های اين گروه از مسلمانان انجام داده‌ و چندين بار بازداشت شده‌است.
captcha