برگزاری نمايشگاه قرآنی منجر به اتفاق فعاليت‌های فرهنگی شود
کد خبر: 2175524
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹

برگزاری نمايشگاه قرآنی منجر به اتفاق فعاليت‌های فرهنگی شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: نماينده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، اميد است، برگزاری نمايشگاه قرآنی منجر به اتحاد و اتفاق فعاليت‌های فرهنگی در دستگاه‌های اجرايی شود.

«علی اصغر يوسف نژاد»، نماينده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، در حاشيه بازديد از يازدهمين نمايشگاه قرآنی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مازندران نمايندگی ساری، با بيان اين مطلب، گفت: متأسفانه مسائل فرهنگی در تصميم گيری‌های ما جايگاه‌های خاص خودش را ندارد و اميد است، برگزاری چنين نمايشگاه‌هايی زنگ هشدار و بيدار‌باشی باشد تا مسئولان اجرايی با وجود تكاليفی كه برعهده دارند از مسئوليت فرهنگی خود غافل نشوند.
وی با تشكر از بانيان برپايی اين نمايشگاه، افزود: برگزاری نمايشگاه قرآنی در هر زمانی منافع بسياری دارد و الحمدالله در ايام ماه مبارك دارای ارزش‌ خاص است و در سال جاری همزمانی اين نمايشگاه با ايام ماه مبارك به وبژه شب‌های قدر تأثير ويژه‌ای در روشنگری و ترويج مسايل ارزشی دارد.
يوسف‌نژاد، تصريح كرد: نمايشگاه علوم قرآنی سال جاری، خوشبختانه از شور و شوقی ويژه برخوردار است و تنوع كتاب و موضوعات زياد در اين نمايشگاه نشان می‌دهد در برپايی آن اراده‌ايی قوی حاكم بوده است.
وی ادامه داد: بايد تلاش كنيم علوم قرآنی و ارزش‌های دينی را از مهجوريت در آوريم و طوری عمل كنيم كه اين مهجوريت در نسل جوان ادامه پيدا نكند و در تحقق اين مهم مبلغين و مروجين دينی وظيفه سنگين بر عهده دارند.
نماينده مردم ساری در قوه مقننه، درباره غرفه برتر اين نمايشگاه، اظهار كرد: صنايع دستی مربوط به حوزه دين و نرم‌افزارهای دينی دارای برجستگی خاصی بود و اين نوع گرايش‌ها دارای اعتبار و ارزش هستند.
يوسف نژاد درباره اهميت برگزاری اين نمايشگاه، اذعان كرد: برگزاری نمايشگاه قرآنی يك بحث حكومتی است و ما نبايد در برگزاری چنينی نمايشگاهی به دنبال توجيه مادی رقمی و عددی باشيم و برپايی اين نوع اقدامات فرهنگی و قرآنی برای فعالان قرآنی و دستگاه‌های اجرايی يك تكليف است.
وی ادامه داد: اگر ادارات و سازمان‌های فرهنگی دولت تجميع، هم‌پوشانی و متمركز شوند، برگزاری چنين نمايشگاهی در هر سال می‌تواند با انتقال تجربياتی از دوران قبل به دوره جديد بسيار مؤثر باشد.
نماينده مردم ساری در خانه ملت، با بيان اينكه فعاليت فرهنگی به صورت جزيره‌ای يكی از آفت‌های حوزه فرهنگی است، اذعان كرد: اميد است، برگزاری نمايشگاه قرآنی منجر به اتحاد و اتفاق فعاليت‌های فرهنگی در دستگاه های اجرايی شود.
وی حضور بخش غيردولتی و مردمی را در برپايی اين نمايشگاه قابل توجه دانست و درباره فعاليت جزيره‌ای در حوزه فرهنگی، افزود: ما در اعتبارات سال جاری بخشی از اعتبارات را به حوزه فرهنگی اختصاص داديم و مازندران بين 50 تا 75 ميليارد تومان اعتبار فرهنگی ظرف دو، سه ساله دارد و اين اعتبار در حوزه فرهنگی اعتبار كمی نيست.
يوسف نژاد، تصريح كرد: وقتی در اجرا دچار پراكندگی باشيم و اين اعتبارات به صورت موازی هزينه شود در جايی اصلی خود هزينه نمی‌شود و چه بسا اين اعتبارات صرف هزينه‌های جاری و پرسنلی شود.
وی ادامه داد: ما در كمسيون فرهنگی بارها نقطه نظراتی را درباره تجميع فعاليت‌های فرهنگی شنيديم ولی معمولاً دستگاه ها برای از دست دادن وظايف و تكاليف خود مقاومت می‌كنند و اين مقاومت را از طريق افراد و نماتينگان منتقل می‌كنند و اين موضوع سبب می شود گاهی طرح و ايده‌ای تا حد نهايی بودن پيش می‌رود ولی بی‌نتيجه‌ می‌ماند.
نماينده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از ناديده گرفتن اولويت بعضی از مسائل فرهنگی در مقام اجرا انتقاد كرد و اظهار كرد: كار فرهنگی دارای نتيجه ميان مدت است، نمايندگان و مديران ارشد بايد در كميته برنامه‌ريزی و شورای اداری به اين موضوع اهميت دهند.
وی ادامه داد: بستر حركتی فعاليت‌های اجرابی ما همان موضوعات فرهنگی است و استمرار مباحث توسعه‌ای و پيشرفت، بر مبنای فرهنگی است و مقام معظم رهبری كه امسال را سال جهاد اقتصادی نام نهاده مريد اين مطلب است و واژه «جهاد» دارای بار فرهنگی و معنوی است.
يوسف نژاد، خاطرنشان كرد: اگر احساس می‌شود كه نمايندگان می‌توانند در رفع دغدغه‌های هنرمندان استان مؤثر باشند حتماً در زمان و مكان معين در اين موضوع گفت‌وگو خواهيم كرد.
captcha