نقش مؤثر برنامه‌های راديو قرآن الجزاير در معرفی اسلام ناب
کد خبر: 2488320
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲

نقش مؤثر برنامه‌های راديو قرآن الجزاير در معرفی اسلام ناب

گروه بين‌الملل: بسياری از جوانان مسلمان الجزاير كه به عضويت گروه‌های افراطی درآمده بودند، پس از آشنايی با راديو قرآن و استفاده از برنامه‌های هدايت‌بخش اين رسانه در معرفی اسلام ناب، سلاح‌ را كنار گذاشته و به جامعه بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی«letempsdz»، «عزالدين ميهوبی»، از مؤسسان راديو قرآن الجزاير كه در حال حاضر مديركل كتابخانه ملی اين كشور است، طی سخنانی به دلايل دولت اين كشور برای راه‌اندازی راديو قرآن اشاره و تصريح كرد: راديو قرآن الجزاير كه در حال حاضر به «راديو قرآن منطقه ساحل» تغيير نام داده است، درست زمانی راه‌اندازی شد كه گروه‌های تروريستی به نام اسلام تشكيل شده بودند و جوانان را با افكار افراطی فريب می‌دادند.
وی افزود: اين گروه‌ها تعاليم اسلام را به خاطر منافع خود تحريف می‌كنند و تفسيری مطابق با خواسته‌های خود به جوانان ارائه می‌دهند؛ امری كه ما را بر آن داشت تا جنگ عليه تروريسم و افراط‌گرايی را در رسانه‌ها مطرح كنيم و نخستين گام در اين مسير، معرفی اسلام ناب بود.
مديركل سابق راديو ملی الجزاير در بخش ديگری از سخنانش تاكيد كرد: راديو قرآن منطقه ساحل علاوه بر برنامه‌های روزانه، هفته‌ای دو ساعت به صورت ويژه برنامه‌هايی را برای افرادی كه به عضويت گروه‌های افراط‌گرا درآمده‌اند، پخش می‌كند و از خلال اين برنامه‌هاست كه سعی می‌كنيم، اعضای اين گروه‌ها را با خطری كه با آن مواجه هستند، آشنا كنيم.
وی اضافه كرد: ما ضمن دعوت از علمای برجسته از آنان می‌خواهيم كه تعاليم اسلام درباره نحوه رفتار شهروندان با يكديگر و نيز حرمت قتل افراد بی‌گناه را در برنامه‌های راديويی بيان كنند و مفهوم واقعی «جهاد‌» را شرح دهند.
اين مسئول فرهنگی الجزايری ادامه داد: تاكنون بيش از صد نفر از اعضای گروه‌های افراطی با گوش دادن به برنامه‌های راديو قرآن، سلاح‌ را كنار گذاشته‌ و به آغوش خانواده‌هايشان بازگشته‌اند.
وی در پايان تاكيد كرد: موفقيت راديو قرآن در زمينه معرفی اسلام ناب به شهروندان تا اندازه‌ای است كه بر اساس اطلاعات دريافتی، رهبران القاعده در مغرب اسلامی، گوش دادن به اين برنامه‌ها را برای اعضای خود ممنوع كرده‌اند.
captcha